Where Did Spring Go?

Förra veckann var det ett sådant otroligt vackert vårväder, särskilt torsdagen och fredagen. När jag och E gick på 18th street inne i Philly på vår väg mot Curtis satt folk på restaurangernas uteserveringar och åt, vissa av de i endast t-shirt. Jag skojar inte. Det var typiskt svenskt majväder om man ska jämföra det med nåt. Nästan i upp mot 20 grader skulle jag tro, i alla fall någonstans emellan 15 och 20. Helt, helt underbart! Och på fredagen hade E sandaler på fötterna när vi promenerade med hunden.
   Och nu då?
   Ja, nu en vecka senare snöar det igen och går mot minus, burr. Och jag känner på mig att skolan kommer vara delayed med två timmar imon, brukar ju vara så, kommer det mer än två snöflingor när det inte har snöat på ett tag så börjar skolan senare och ibland är det ingen skola alls, de så kända snow days som alla vi au pairer snackar om och fruktar över. Haha. Men det har med säkerheten att göra, och här tar det lite tid för de att röja bort all snö och salta vägarna. I alla fall, ungarna har ju haft både fredag och måndag ledigt nu så tycker det räcker med lediga dagar, vill helst inta ha några mer snow days, vill helst inte ha någon mer snö alls...:P Men, men... What to do liksom? Stay Positive!

Eftersom ungarna inte hade enågon skola idag heller fick E hänga med mig till mina lektioner på college. Och det funkade jättebra, hon var så duktig så. Uttråkad var hon, I could tell, men det löste sig med att vi hade med oss några pappersark och markers. Så förutom att bara sitta och lyssna och se söt ut så satt hon även och målade igenom både lektionerna. Dock kom klagomålen senare, när vi skulle GÅ hela vägen hem för det äör ju så jobbigt när man bara är 8 år, kissnödig och hungrig. Men sammanfattningsvis måste jag säga att hon skötte sig så bra, tror till och med att lärarna var impade... ;)

Nu kom jag precis hem från att ha haft en mysig kväll med Lisa och company på campus. Sängen blir next. Trött. Ska bli så skönt att sova.



Nattinatti,
Take care!
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0