Just Keep Reading ;)

Känns som om jag skrämmer iväg läsare med mina irriterande och ibland deprimerande inlägg. Särskilt framtida au pairer, om det finns någon sådan som tittar in här ibland. För jag vet ju själv hur det var innan jag själv skulleåka iväg. Man fastnade för bloggarna medmroliga budskap, au pair bloggarna vars liv allt var toppen osv. Personer som levde au pair livet jag själv drömde om men aldrig fick. Grejen är att jag vet hur höga förväntningar jag hade inför det här året, alldeles för höga förväntningar. Inget blev som jag trodde. Men det gäller att se det positiva i varje dag och njuta av det.
Fånga dagen. ¨

Jag har kanske inte den bästa värdfamiljen ever, inte heller det lyxigaste rummet, den bredaste sängen eller det mest roliga schemat. Jag har ingen drömsituation.
Men..
- Jag älskar E så himla mkt. Kunde inte ha fått ett roligare och mysigare hostkid. Minns att jag en gång sa till mamma att jag skulle försöka ta hand om mina värdbarn som om det vore mina egna kids. Och jag känner faktiskt att jag gör det lite med E. Ger henne all min kärlek hon kan ta emot och lägger ner all min energi, och som det känns ibland, hela min tillvaro i henne. Jag bryr mig verkligen om henne och jag vet att hon behöver mig. Hoppas verkligen att en bra människa kommer ta över efter mig för jag vill inte lämna över henne till vem som helst.
- Jag får ha vänner över, tror till och med att jag får ha en vän över när jag jobbar. Vilket är positivt.
- Jag har sett och fått uppleva mkt.
- jag har fått chansen att gå till ett jättebra college.
- Étt betalt gym medlemskap på YMCA.
Bland annat...

Det jag vill säga är väl att jag inte hoppas ni slutar läsa här, utan att ni stannar kvar och följer mitt liv och får sen en annan sida av au pair livet. Att vara en au pair kan innebära så mycket, så olika i olika familjer. Men inget kan väl vara helt perfekt? Och lite drama är väl alltid kul att läsa om? ;)

Så välkomna tillbax, very soon! :D
/ n



NYC - August 2010 - (Sweden, Germany, Austrailia and Australia... )
Rethink is possible


Kommentarer
Postat av: Sanna

Fortsätt skriva om hur du egentligen har de. En av anledningarna till att jag följer din blogg är just för att det inte är guld och gröna skogar hela tiden ;) läser även andra au pair bloggar med gillar din för här behöver jag inte vara rädd för att få massa höga förväntningar till jag åker :)

Så fortsätt att skriva som du gör :)

2011-02-23 @ 10:18:32
Postat av: Christina

Jag håller helt med Sanna! Tycker din blogg är jätte bra och jag har följt den ett bra tag och tycker det är så skönt att det är någon som verkligen skriver hur det kan vara att det inte alltid är på topp! Du har varit en som inspirerat mig sen jag började att söka som au pair! Fortsätt att skriva som du gör !:)

2011-02-23 @ 19:31:11
URL: http://christinaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0