Au Pair Or What?

Frågan är om man jobbar som au pair eller slav? Eller kanske båda?
Urk.
Just nu önskar jag att det var augusti så jag kan få bli färdig med det här jobbet någon gång!
Är så trött på att hela tiden passa upp på en annan familj all the time, styra mina planer utefter deras och komma springandes så fort de lyfter ett finger. Jag hatar att alltid få reda på saker och ting i sista sekund, särskilt när det handlar om min enda helt lediga dag i veckan.(som jag har rätt till) Ochnågon kompensation blir det inte flr jag var ju sjuk i veckan så måste ju jobba upp de timmarna jag missade. Mmm, visst. Grejen är att de lät mig sova in en morgon(var jättetacksam för det!) men jag var fortfarande tvungen att ta ungen efter skolan som vanligt fram till 9 på kvällen.. Dessutom jobbade jag 13 timmar igår, 3 för mkt, men det får jag inget för. Och btw, om de verkligen behöver någon som städar huset åt de varje vecka så kan de ju betala städhjälp istället för att åka till Florida så ofta som de gör. Tack för mig!
n


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fy fan va det låter som att de behandlar dig som skit hela tiden. Blir så ledsen av att läsa det du skriver. :(

2011-02-20 @ 10:01:09
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/
Postat av: victoria

Jag förstår PRECIS vad du menar...

2011-02-20 @ 18:13:34
URL: http://victori.blogg.se/
Postat av: Ellinor.

Kämpa på hörru du!

PUSS OCH KRAM

2011-02-20 @ 20:16:14
URL: http://aupairellie.blogg.se/
Postat av: Michaela

Gumman, du måste försöka prata med dem för så här ska det inte vara. Ta hand om dig. Många kramar Michaela

2011-02-20 @ 20:35:48
Postat av: sarah

åå Nathalie, ibland känner jag verkligen exakt det som du beskriver! saknar dig och längtar tillbaka till de dagarna då åkte till mig <3

2011-02-21 @ 05:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0