The Cunning Little Vixen

Torsdag. E har sin första opera rehersal på Curtis idag inne i central city. De började med ett informationsmöte typ där de presenterade olika personer som de skulle jobba med nu den kommande tiden. Berättade om operan, kostymerna, hur de kommer jobba osv, osv. Tror seriöst att jag är minst lika excited som flickorna! Så spännande! Tänk om jag hade fått göra något sådant här när jag var 8 bast liksom!(E är en av de yngsta som deltar) Så nu kommer det bli busy med tre rehersals varje vecka. Blandannat kommer vi få göra läxor på tåget... slänga i sig en macka till middag på tåget. m.m. Jag dock kommer ju få mkt tid inne ientrala Philadelphia. Och det tackar man ju inte nej till. :)

Opera uppsättningen som E ska vara med i heter "the Cunning Little Vixen" och handlar till stor del om en räv. Hela framförandet kommer vara på ett språk som heter check. (tror det stavas så). E ska i vilket fall vara med i kören. Alla tjejerna som är med där är andra från hennes andra kör, The Pennsylvania Girlschoir och i början av novemember hade de typ som auditions och ett visst antal tjejer valdes ut och E var en av dem. Kan ju inte säga annat än att jag är såååååå stolt över henne och jag verkligen hoppas att jag kommer få chansen att se henne framföra i slutet av Mars! :)



/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0