Smores tonight.

Hade en riktigt mysig kväll med E ikväll. Hennes Opera rehersal var inställd idag på grund av vädret så istället förblev vi hemma utan att behöva stressa som annars brukar vara ganska typiskt för tisdagseftermiddagarna nu för tiden då det är en bit att köra för att komma till platsen där de övar. Hon var jätteduktig med läxan idag, och hjälpte mig för tredje gången i rad i köket inför middagen. Duktig flicka! Sedan bar det av till Staples där vi skulle köpa massa material till hennes art project i skolan. Efteråt ville hon ha hot chocolate från Wawa. Jag föreslog Starbucks istället eftersom det låg närmare Staples. Vi passerade Cosi när vi skulle till bilen och E berättade om Smores som man kunde beställa där. Marsmellows som man får att grilla och sedan lägga emellan gramhams crackers med en chokladbit. Detta är väldigt. väldigt amerikanskt så det kunde jag ju bara inte missa. Så vi gick in där och jag beställde Smores åt oss två, en varm choklad till E och en kaffe till mig. 12 dollar gick det på, men fär tusan, det vrd et värt. För vilken bra och mysig kväll vi fick tillsammans nu innan hon åker till New Orleans på torsdag. Och vad vi skrattade. Kan ju säga att ingen av oss var särskilt bra på det här med att grilla marsmellowsen eftersom vi båda brände upp minst två av dem, ja, det började brinna och varje gång kvävde jag elden i panik. Haha. Kul var det i alla fall och gott, så fort vi lyckades med en utan att bränna upp marsmelowsen vill säga... ;)



Eftersom jag inte hade med min egna kamera under kvällen får en bild av Smores som jag hittade på google räcka. Nästan exakt såhär såg det ut. :)

Nu väntar sängen.
Har en stark känsla av att det blir another snowday tomorrow...
Återstår att se när jag vaknar..
God natt
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0