Kurslitteratur

Inte nog med att jag fick betala 70 dollar på egen hand för mina college kurser, nu har det blivit tilläggande kostnader på böcker till mina kurser. Och dte är inte billigt säger jag bara, tur det att man kan hitta begagnade böcker för rimligt pris...

Detta är mina böcker för Abnormal Psychology:


Fundamentals of Abnormal Psychology by Ronald J. Comer.
Det billiagaste priset jag hittade för en sprillans ny bok var 115 dollar. Wow. Är ju över en halv veckolön. Sedan slutade det med att jag beställd hem en begagnad bok av den något äldre utgåvan för ca 30 dollar. Helt okej.


Casebook of Psychological Disorders by Steven S. Schwartsberg.
Hittade en gammal, redan använd bok i gott skick för 50 dollar.



Longman Preparation Course for the TOEFL Preparation Test
Beställde en bok för ca 30 dollar.



Så sammanlagt har jag nu spenderat 180 dollar på college.
Tack och lov att jag inte tar mer ön två classer. Haha. Då hade det blivit dyrt...


Hade min första TOEFL class idag. Klassen är väldigt liten om jämför med min psykologi klass, endast 5 tjejer är vi, alla au pairer. Inte så konstigt eftersom kursen är designad för just au pairer. Läraren verkar vara jättehärligt och snäll, dock fick vi läxa redan efter första dagen... men nåja, jag klandrar henne inte. men vet ju aldrig med alla dessa snowdays som gör att skolan blir inställd. Och det skulle visst komma ny snö nu i veckan, vilket hotar onsdagens lektion. Well. Vi kommer i vilket fall spendera mesta av tiden framför datorer eftersom TOEFL testet är på datorn. Kursen går alltså ut på att förbereda oss inför TOEFL testet som står för Test of English Foreign Language, vilket man måste ta om man någon gång vill gå på college här i USA. Även om man inte behöver det för detta syfte skulle det se bra ut för mitt framtide cv om jag faktiskt tog mig igenom testet. Ibland ka de fråga om ditt TOEFL score, berättade min lärare. Så på så sätt skulle det ju vara ganska gött att skriva det där provet nu när man ändå tar kursen som förbereder en för det. Men vi får se. Det är ju en kostnad också, plus fyra timmar testtid...Orkar man? Hm... We´ll see.... 

Good night!
/n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0