Cleaning

Och så kom det, repliken som jag så länge väntat på, fast på ett annorlunda sätt.

Nathalie, jag hinner aldrig städa huset, kan du tänka dig att göra det? Om du får extra betalt? Fundera på det.

Visste att frågan skulle komma någon gång. Det där med extra betalt hade jag inte räknat med. Men vill jag?
Svar: Nej!
Jag sa att jag skulle tänka på det men ajg evt redan vad jag vill. Jag känner mig helst slut efter all annan tid jag lägger ner på jobb här, hur skulle jag hinna med mer jobb när jag inte ens har tid eller ork att städa mitt egna rum?

/ n


Saknar min lilla solstråle! Snart ses vi! :)


Kommentarer
Postat av: Angelica Säleby

det är rätt gumman du kanske ändå få skit dåligt betalt. plus att du har ju skola att tänka på med. säg NEJ!

2011-02-23 @ 21:36:06
Postat av: Cornelia

Våga vägra! Säg bara som du känner, det är inte ens lagligt för dem att be dig om det eller för dig att göra det enligt den personen vi hade på au pair skolan.. :)

2011-02-24 @ 03:12:55
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Kent

Hej goding!



Du ska inte städa detta hus, det ingår inte i ditt jobb såvida du inte vill själv. Jag tror inte du skulle få särskilt bra betalt. Det finns städhjälp att anlita.



En bra orsak är att du numera pluggar och har svårt att hinna med som det är idag. Framhäv också att du måste ha viss fritid för att trivas bra. Och kom ihåg, än en gång, du är alltid ledig på söndagar :-)

Du får inte vara för snäll i alla lägen, våra sägaifrån vännen.



Vi tänker på dig



Hanna hälsar och vill säga att det är ömsesidigt, hon längtar efter dig så jättemycket och det ska bli sååååå skönt, ja nädvändigt, att träffa dig snart.



Vi alla instämmer



Kramis

Pappa

2011-02-24 @ 10:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0