Blä

Är så sjukt irriterad just nu...
Men måste rusa, så hinner inte berätta varför.
Vi tar det senare!
ARRRHHHHHHH!
/ n


Okej, så här är det...
Dagen har varit helt crazy,
början med två timmars delay i kidsens skolor vilket betydde att E inte behövde vara i skolan förrän 11. I morse var jag ganska glad över detta eftersomm jag kunde sova någon extra timme vilket var gött.. I vanliga fall, nör det är 2 tkmmars förseningar, brukar vi göra så att min värdmamma åker till gymmet som vanligt vid 9, kommer hem vid 10.40 och sedam skjutsar jag E till skolan för att sedan själv åka till gymmet och sedan komma hem till 1 då min värdmamma behöver bilen till jobbet. Idag sa hon att hon skulle behöva vara påjobbet redan kl 12.30 så hon ville att jag skulle komma hem igen så fort jag skjutsat E till skolan så jag kunde skjtsa henne vid 12.30 och sedan åka till gymmet. Visst, tänkte jag. Så när jag kom tillbaka hem passade jag på att börja stöda E´s rum medan jag väntade på att min hostmom skulle bli redo. Klockan gick. Kl. 12.35 ropade jag till henne att jag var redo när hon var redo, men då ropade hon tillbaka att hon behövde några extra minuter. Okej, visst. Men tiden gick och inte ens kl 1 pm hade hon bytt om. Suck. Jag kände mig stressad eftersom jg ville hinna träna på gymmet en stund innan E skjulle komma med bussen kl 4. Vill ju gärna hinna duscha också innan vi åker in till central city för hennes opera rehersal.
Kl 1.20 äkte vi hemufrån. Jag var redan sur(fast det visade jag förstås inte) eftersom vi åkte en timme senare än sagt och jag hade hunnit åkt och träna efter att jag skjutsat E till skolan, då hade jag fått en timmes träningstid minst, nu skulle jag bara känna mig stressad.
Äker till the Y efteråt.
Har knappt hunnit in på gymet förrän min värdmamma ringer och villatt jag ska hämta upp E redan kl 3.30 från skolan och ta tåget in till Philly tidigare så vi kunde gå till Kimmels Center och köpa konsertbiljetter till henne och min värdpappa för senare på kvällen, eftersom det var ett särskilt sale price kl 5.30 som de gärna ville ha. Wow, vilken lång mening det där blev. Haha. I alla fall. Kl var då 1.45. Om jag skulle vara vid skolan 3.30 skulle jag vara tvungen att åka hemifrån senast 3.10. Jag sa: Jo, men då måstejag åka härifrån typ nu.
Och hon bara: Nej, då, klcokan är bara kvart i två, du hinnermed en timmes träning"
Sure, babe! För jag behöver ju inte alls duscha eller så innan jag åker, för det är ju jättekul att åka in ofräsh till city och stinka svett. Kul.
I alla fall, kände att jag inte hade så mkt att säga till om.
Spang 15 min på löpbandet seda gick det inte längre. Jag lämnade gymmet. Hade ju inte ens käkat lunch, när skulle jag hinna det? Stannade på Wawa på vägen hem, köpte en bagel och en kaffe. Käkade i bilen. Åkte hem , tog en duch, gjorde mig i ordning, packade väskan och äkte iväg. Inte ens hunden hann jag ta med.

Fick en bra kväll inne i city tillslut, men fortfaranxde sjukt irriterad på det där med träningen. Nu när jag går i skolan måndagar och onsdagar känns det jätteviktigt för mig att jag har tid att träna resten av dagarna, just därför. Särskilt när siffrorna på vågen ökar varje gång jag ställer mig på den. Också, så fick jag ju självklart lägga E ikväll igen eftersom den där konserten inte är slut än. Alltså jobb till runt ca 11 ikväll också, I guess vilket betyder att jag har jobbat sammanlagt)om man räknar med städning, ut med hunden, osv): 12 timmar.
Kan ju säga att det känns som om jag inte haft någon fritid alls idag, I och för sig är det ju ganska slappt att kunna vamdra omkring på Walnut i Philadelphia på arbetstid, det klagar jag inte över. Men ändå liksom...

Ibland blir jag bara så trött på allt... Vill springa och gömma mig någonstans och leva mitt egna liv. Typ. Men det funkar ju inte riktigt så....   

Färska bilder från idag:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0