Babysitter Or Cleaning Lady?

Idag när jag skulle städa upp efter middagen så sa E att vi kunde leka en lek med hennes dockor.
Visst!
"You can be our babysitter"
"We can pretend I am the cleaning lady instead, I´m feeling like one right now"
"Yeah, but that´s kind of the same thing"
ÖÖHHH???
Det är ju katastrof att ungen tror på det, att det är meningen att au pairen faktiskt ska städa så mycket som jag gör....
Jag förklarade det för henne, att så är det inte alls. Det finns ju faktiskt en regel som säger att au pairen bara ska behöva göra enklare hushållsarbete, alltså inte skrubba en massa golv. Då sa hon att hennes mamma anställer au pairer bara för att ha någon som städar åt henne. Själv skakade jag bara på huvudet. Ungen har ju en poäng, åtminstone så känns det ju så ibland. Men sedan sa jag bara att huvudsyftet trots allt nog har med E själv att göra. Och då bara log hon och sa: 
"Okey, we can pretend that you are both babysitter and cleaning lady and you get paid extra money" 

Btw, så hade jag ett riktigt bra snack med min värdmamma angående timmarna igår.
Mer om det i ett annat inlägg!
/ n

Kommentarer
Postat av: Elina

Men det är bra att du snakar med henne om timmarna! Du är ju inte hennes slav liksom. Vill inte få hem en utbränd Natta ;)

hoppas det blir en riktig rolig skidtur imon!! :D

<3

2011-02-26 @ 15:40:00
Postat av: Hulda

så otroligt vackert det är det bort :) hur trifs du att vara au piar ? :)

2011-02-26 @ 16:05:10
URL: http://huldaeinarsdottir.blogg.se/
Postat av: Moa

Åh, är du au-pair? Gud vad kul!

Det måste vara häftigt? :)

2011-02-26 @ 16:12:46
URL: http://melle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0