Anne-Natta-Helg :)

Jajemen, förra helgen började redan på fredagsmorgonen denna gång då jag tog bussen till Nyc för att spendera dagen där. Kändes lustigt att gå omkring på Manhattans gator själv, utan sällskap men det var helt okej faktiskt. Jag utforskade mitt lokalsinne lite, gick, gick och gick och jag kände mig inte vilsen en enda gång. Börja kunna Manhattan nu. Dock har jag ju aldrig gått mot hållet där Chinatown och det där ligger. Får bli en annan gång. I alla fall, kl 6 mötte jag upp Linn på Grand Central Station. Sedan gick vi för att äta middag på en Thai restaurang. Var jättekul att träffa henne igen, så länge sedan sist, även om det kändes precis som igår. Kl 8.30 skildes vi åt och jag gick mot Penn Station för att möta upp minälskade Angelica!! Hon var typ en kvart sen och jg hann börja bli orolig twice, särskilr när jag inte ens fick tag på henne på henne mobil, innan hon kom spingades mot mig. Vi tog oss en fika på Starbucks innan vi tog Megabus mot Philadelphia. :)




Vi anlände på 30th Street i Philly runt midnatt. Sedan tog vi Regonial Rail till Bryn Mawr. Sedan däckade vi i våra sängar i mitt rum. Nedanför Anne på 30th Street Station i Philadelphia. :)




På Lördagen stod hair cut på schemat eftersom Anne inte klippt sig sedan hon lämnade Sverige för 5 månader sedan. Så jag tog henne till salongen jag klippte mig på i december...


Sedan körde vi runt i Lower Merion och Main Line området och jag visade henne bland annat alla dessa lyxhus i Bryn Mawr, mitt gym i Ardmore, biblioteket i Ardmore, Wawa såklart och givetvis colleget jag går till. :)


Sedan åkte vi vidare till King of Prussia Mall som är USA:s fjärde största köpcenter. Det är så stort att man seriöst behöver karta, seriöst, trots att jag har avrit där så många gånger nu. Anne spenderade nästan hela sin plånbok, även jag spenderade si sådär en veckolön eller nåt, vi tog oss också ett mellanmål, youghurt smoothie och även en dinner. På kvällen åkte vi till Whole Foods och köpte fruktsallad och sedan åkte vi hem till mig, kollade på film och snackade med Johanna på skype. :)






På söndagen åkte vi in till Philadlephia och turistade lite. Visade Anne shoppinggatorna Walnut Street ch Chestnut Street, the Love sign och slutligen också Konstmuseumet med the Rocky steps och Rockystatyn såklart! :)












Vi gick också in på The Museum of Art eftersom det det var den första söndagen i februari. Första söndagen i varje månad så har det nämligen ett specialpris: Betsäm själv hur mycket du vill betala vilket betyder att man liksom i stort sett kan betalla endast 50 cent och komma in. Så tyckte det varlika bra att passa på. Känns ju nästan lite pinsamt att säga att man bodde i Philadelphia i ett helt år utan att besöka konstmuseumet en enda gång. Men nu är det gjort i alla fall så nu kan jag bocka av det på listan. ;)  











Klockan 5.30 pm gick Annes buss tillbaka till New York från 30th Street Station. Var så trist att säga hej då men vi ses snart igen. Vi har planer vet ni! ;)
/ n




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0