Var ju på baseball för ett tag sedan...

... Och det var lika ballt som jag förväntat mig. Spelet i sig självt är väl egentligen inte så intressant, ungefär som brännboll men lite mer avancerat. Men stämmningen på läktaren bland alla Phillies fans, allt det som för oss Philadelphia bor samman, känslan av att tillhöra och heja fram ett lag, det var otroligt. Dessutom är det nästan så att man förväntas att prata med den man sitter bredvid, bakom eller framför, för det är en del av matchen. Killarna bakom oss tyckte till exempel att det var jättehäftigt att vi var au pairer från Sverige och Australien, och här och häpna, jag drack två öl under den här dagen, tack vare de grabbarna. Jag och öl, vad var det som hände? Men jo, det var faktiskt gott och svalkande där man satt mitt i solen och hettan som kändes som en bastu, och jag gillade det! :) Dessutom så vann vi, och kunde gå från arenan med en nöjd och härlig tillfredsställd känsla.

Helt klart värt det!
Lets´s Go Phillies!!!














/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0