Life is Kinda Good Right Now, Even Though it´s Hard to Say Good Bye.

Sitter på mitt favorit Starbucks i Chestnut Hill, PA. E är på sin opera rehersal, på samma ställe som de brukade öva med kören medan jag sitter här och avnjuter min "tall soy latte", en annan favorit. Försöker inse faktumet att idag, den 15 augusti faktiskt är min sista oficiella arbetsdag som au pair. Va, skrev jag just det där? Har svårt att förstå att mitt au pair år faktiskt är över redan i natt, då måndagen övergår till tisdagen den 16 augusti, den första officiella dagen på min resemånad. Dock vet nog redan många att jag är snäll och stannar nästan veckan ut för att hjälpa till i familjen. Jobba kommer jag göra fram till på fredag, vilket betyder att jag kopmmer få lön även denna veckan, STORT plus, innan jag flyger till San Fransico, California på lördag. Där kommer en vecka att spenderas med Sofie, som jag träffade på Au Pair Training School i NY förra året. Hon har dessutom släktingar där som vi ska bo hos. Hur bra som helst! Dock lite sådär en timme utanför själva SF, men vad gör det. Våra planer under veckan är att utforska staden lite närmare, och relaxa, vilket kommer kännas himla gött efter ett par hektiska veckor. Sedan, en vecka senare börjar den stofra trippen som vi har bolat med Interpid Travel, West Wild Wonders, som kommer gå runt Cali, och in mot Grand Canyon, Las Vegas och hela alltet. Hur coolt som helst! Looking forward to it!!!





Men först ska det sägas många hejdån, vilket jag dessvärre inte ser fram emot. Hade ett jobbigt adjö i lördags med Aimee, som jag inte kommer träffa något mer innan jag lämnar Philly. Himla tråkigt. Kände mig fruktansvärt känslosam när jag började gråta mot Ellinors axel efteråt, mitt inne på Philadelphia Zoo.


Aimee, jag, Ellinor och Girafferna. Haha. :) Nu har vi en anledning till att besöka Austrailen i alla fal. :D

Zoo, ja. Philadelphia Zoo är det allra första som öppnades i staterna, och det besökte jag i lördags för allra första och troligtvis sista gången, tillsammans med Ellinor och Aimee, som själv har vart det ett hundratal gånger känns det som. Haha.. Hon har ett medlemskap, eftersom hon brukar gå dit med sina hostkids. Tack vare det, kom både jag och Ellie in  g r a t i s!! :D








Synd nog så skulle Aimee jobba kväll i lördags så jag och Ellinor fick avsluta dagen utan henne. Det blev froyo, älskade froyo, på Tutti Frutti, och avslutningsvis middag efter att ha letat runt i hela stan i ca två timmar efter en restaurang att äta på. Med tanke på att det finns så sjukt många restauranger borde det inte vara något svårt, men eftersom det var min sista kväll inne i stan ville vi att det skulle vara speciellt. Vi slutar ofta upp på Max Brenner, chokladrestaurangen,vilket bra pris för bra mat, gott och trevlig personal. Men efter två timmar hamnade vi på det franska restaurangen Parc, vilket vi minns som restaurangen med det goda brödet, mums! En kväll fylld av skratt där vi delade med oss av Sverigeminnen, berättelser, känslor, kärlekshistorier och allt annat mellan himmel och jord. Himla fint. Älskar sådana kvällar. Du och jag Ellinor, och så fina Philadelphia förstås. Love! 


You gotta have a Wawa, så klart! That´s what Pennsylvania is all about! ;D Häng i Love Park.




En av de tre brödsorterna man blir serverad med på Parc Restaurant. :)

Take Care!
/ n

Kommentarer
Postat av: Kent

Tack för utförligt schema över dina dagar som du har kvar i USA. Nu får vi bara önska dig en underbart trevlig avslutning på din USA-vistelse och njut nu fullt ut över alla upplevelser och värmen. Vi ses snart vännen!

Puss o Kram

Pappa

2011-08-16 @ 07:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0