Let Me Introduce You to Froyo!

Frozen Yoghurt, eller kort och gott Froyo, är en av mina stora amerikanska kärlekar som jag funnit här. Jag vet att jag ibland har skrivit om det här i bloggen men utan att egentligen gått in på djupet och berätta vad det är. Kan tänka mig att mamma sitter där hemma som ett frågetecken, va äter hon frusen yoghurt, va? (ta det inte personligt)
 
Så Frozen Yoghurt är precis vad det heter, fryst yoghurt, typ. Det smakar lite som glass, beroende på vilken smak man tar. En tanke i det hela är väl att det ska vara nyttigare att äta detta än glass, men vet i tusan alltså. Gott är det i alla fall! :D

Så här fungerar det: Först måste man såklart leta upp ett Frozen Yoghurt ställe, eller ett café eller något som säljer frozen yoghurt. Runt de här trakterna, förutom inne i stan där det finns lite överallt, har vi ett ställe i Wynnewood, som brukade vara mitt och Antonias stammisställe innan hon slutade sitt au pair år här. Men för ett litet tag sedan öppnade ett nytt ställe i Haverford, Kiwi, som ligger ännu närmare mig. Awesome!

Så, låt oss använda Kiwi som ett exempel. Bilderna nedanför är därifrån.

Man börjar alltså med att ta en bägare, som ofta finns i två eller tre olika storlekar. Small brukar räcka, jag menar det är amerikanska sorlekar vi snackar om och de är vanligtvis större än de där hemma. Du betalar för både bägare och vikt.



Du börjar méd att fylla bägaren med yoghurt. Finns massa olika smaker... Choklad, Peanutbutter, Cheesecake, Mango, Strawberry, m.m Min favorit är ändå Orginalet, frozen yoghurt utan någon smaktillsats.



Dags för topping. Kan vara allt från strössel, gummibjörnar, peanut butter cups, chocolate chips, m.m



Ännu mer topping. Här ser vi browniesbitar, jordgubbar, blåbär, mango, kiwi, oreos, cheesecake bitar, m.m


Sä här kan resultatet se ut. Sa täckt av topping att man inte ser yoghurten, but who cares? I love topping! :D Btw, så känns topping av alla dess slag väldigt amerikanskt. Detta är så USA, det stora utbudet av topping är minst lika viktigt som glassen/yoghurten.


Marie tycker också om Frozen Yoghurt.



YUMMY! Love it! 


Så, min fråga är, är det någon som vet ett ställe i Sverige där de säljer denna underbara vardagslyx? :)

/ n
 


Kommentarer
Postat av: Ellinor.

Gummibjörnar <3

2011-08-18 @ 02:45:53
URL: http://aupairellie.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Gud vad gott! Har varit här 8 månader nu, men har fortfarande inte smakat det, kanske är på tiden :D

2011-08-19 @ 05:27:42
URL: http://nicolinainamerica.blogg.se/
Postat av: Sandra

Snacka om att au pair-världen är liten ibland. Hamnade på din blogg av din slump...och det där måste vara tyska Marie som för några månader sedan bodde hos en familj i Minneapolis? :) Jag träffade henne när jag var där och hälsade på i maj.

2011-08-28 @ 03:49:36
URL: http://www.stoppstanna.com/sandra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0