The Feelings After Family Have Left

Känslorna när familjen åker tillbaka hem till Sverige igen..... 

Tomhet, ensamhet, tystnad, sorg, saknad, längtan.... 

Ja, jag ville hänga med hem. 

Jag grät när jag skulle checka in på flygplatsen i Miami. Orkade inte bry mig om alla blickar. Inte nog med att jag var tvungen att ta farväl av min min familj, dessutom hade jag problem vid incheckningen, samtidigt som klockan stressande tickade på. Datorn hade inte registrerat att jag boardat på flighten till Orlando förra veckan. What? Stod säkert där i en halvtimme med kvinnan som hjälpte mig på flygplatsen. Tårarna kunde inte sluta rinna, och hon trodde säkert det berodde på att jag var rädd för att jag inte skulle få mitt boarding pass och inte skulle kunna ta mig tillbaka till Philly. Well, then she was wrong. Fick tillslut mitt boarding pass ändå efter en väntan som kändes som en evighet. Väl vid gaten var planet delayed, först till 5 pm, sedan till 6. Klockan 7.30 var vi äntligen i luften. Jag sov och drömde om Sverige.  

Men samtidigt känner jag mig inte redo att lämna allt detta än. Känslan när jag landade i Philly igår är nästan obeskrivlig. Jag kände att jag var "hemma". Även om jag inte stormtrivs med precis allt här, så är Philadelphia och Bryn Mawr i sig, mitt andra hem. Något jag kommer sakna den dagen jag lämnar det.  


Today, working 7 am - 4 pm.
Ikväll ska jag äntligen få träffa min fina Ellinor igen. Något jag verkligen behöver nu efter tre veckor utan att ses. 
Valborg ska firas, även om det är på amerikansk mark. 

Lots of Love, 
especially to my lovely family. I had a great time with you, so glad that you could come! I already miss you!
/ n   

Kommentarer
Postat av: Ellinor.

<3 .

2011-04-30 @ 19:49:18
URL: http://aupairellie.blogg.se/
Postat av: Din resande familj

Hej älskling!



Nu är vi hemma i Sthlm och fören gång skull inga förseningar. Tack för underbart umgänge och ett trevligt äventyr i USA. Du finns i våra hjärtan och vi saknar dig jättemycket. Nu ska vi sova en stund innan vi åker ner till Nässjö.

Bamsekramar från oss alla

2011-05-01 @ 08:41:25
Postat av: Angelica Säleby

hej stumpen! jag kan tro att det är en stor saknad. ja visst är det skumt att man känner sitt hus i USA som sitt andra hem. jag kände likadant när mina föräldrar kom över. när jag sa hej då till de, kändes det som om jag åkte hem till mig. en konstig känsla. ne vad hemsk att det var så mkt problem för dig med flyget. men bra att du kom hem till sist! pusspuss min sköna

2011-05-02 @ 03:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0