I´m in Miami Bitch ;)

Hej bloggen! ;)

Florida är awesome, och så stört varmt och stekande. Solen är flera gånger starkare än vid medelhavsländerna. Ja, jag har bränt mig, utan att ens anstränga mig att sola. Promenerade längs strandpromenaden här på Miami Beach idag i ca en timme för att möta upp Elin och Sofia, som också är här och semestrar. Jättekul att träffa dem igen, har inte sett Elin sen i höstas när jag var i Boston, och Sofia senast i Januari innan hon flyttade till CA. I alla fall, jag gick och mötte upp dem på South Beach, satt på stranden och snackade i en timme, och sedan gick jag tillbaka. Väl framme i hotellrummet klockan 2, inser jag hur röda mina axlar blivit, trots att jag täckt dem med mitt badlakan hela vägen. Så ute i solen kan man inte vistas utan solskyddsfaktor 50 typ. Dessutom upptäckte jag att kag fått soleksem på benen. Visst är det allt härligt med semester! ;)
     Gick omkring lite på Lincon Street efter lunch, kikadei butikerna i ett par timmar. Det är så svalkande skönt varje gång mkan går in i en butik att man blir lika förvånad varjegång man kommer ut igen av hur hett det är.
     Stannar här tills fredag eftermiddag, då tar jag flyget back to Philly. Skiljs från min fina familj på flygplatsen som ska vidare till New York och Sverige. Kommer bli en sjukt jobbig flygresa, I think. Så ledsamt att behäva skiljas åt igen. Men innan det ska det njutas till fullo här i Florida. Cause I´m in Miami Bitch. ;)
/
n










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0