Jag hade en ny match, men...

Okej, som manga nog har forstatt pa grund av att min pappa inte kan halla tyst i sina kommentarer (haha) sa fick jag en ny match, tillslut. ;)

Fyra barn:
Male: 5 and 8 years old.
Female: 9 and 11 years old.
Stay-at-home mom
Where? 10 minuter utanfor Washinton DC

Jag mejlade lite fram och tillbaka med mamman, pratade en stund i telefon idag och hur mycket jag an ville att det skulle kannas ratt sa gjorde det inte det. Den har familjen var ocksa i rematch efter att ha haft ungefar samma problem med sin tidigare au pair som jag och min forra vardfamilj hade. Daremot hade hon gett henne tre manader att anpassa sig och inte som i mitt fall fyra arbetsdagar. Sa litte varre an mig maste hon ju ha varit. I alla fall sa behovde hon nagon som kunde hoppa in i allt direkt eftersom hon inte kunde gora de har tre manaderna igen. Familjen var very very busy som hon uttryckte sig. Au pairen maste klara av att ha manga bollar i liften samtidigt och mkt att tanka pa. Maste kunna hantera det. Jag vill inte ljuga och lova att jag kommer klara det galant for jag vet att nar jag ar stressad, nar det hander mkt runt omkriing da glommer jag saker, blir tankspridd och allt det. Inte okej nar det galler ett sadant har seriost jobb. Jag skulle inte ha tillgang till bil overhuvudtaget men det gjorde inte sa mkt sa hon eftersom bussen gick precis utanfor huset.

Jag tror att jag hade alskat omradet kring DC. Eller tror, jag VET att jag ahde alskat det. Bilderna pa huset i deras ansokan var helt otroliga. Men trots allt detta kandes det bara fel, fel, fel. Aven om mina au pair vanner har tjatar att jag kan ge det en chans. Till och med min LCC tyckte det lat bra.

Men nej, inom mig rader krig. Huvudet sager ja och hjartat skriker nej! Mina kompisar sager att om det inte blir bra kan du valja rematch igen, da far du ju i alla fall vara kvar i USAettlitet tag till. Men jag vill inte ga i rematch igen! Och jag vill inte orsaka denna familj en rematch till. Kan inte vara sjalvisk i det har laget, inte nar det galler barn, for det ar inte bara au pairen det ar jobbigt for i dessa lagen. Familjen verkade verkligen toppen och hade stottat deras nuvarande au pair sa langt det bara gick och mamman sa massa fina ord om henne. Precis som min vardfamilj sa manga positiva grejer om mig nar vi paborjade rematchen. Men det maste vara ratt, jag kan inte gora nagot som kanns fel.

Jag menar om du kanner att till och med Sverige ar ett battre alternativ sa ar det verkligen inte ratt!!
Ja, det ar sant. Idag ville jag hem.

Jag tror att jag ar radd. Jag ar sa himla radd att samma sak ska handa igen. Mitt sjalvfortroende ar INTE pa topp, det ar nedtryckt och jag kanner mig knackt.

I alla fall sa hade mamman i familjen pratat med min forra vardmamma och hon erkande ocksa att vi hade haft ungefar samma problem och hon var liksom jag orolig for att vi skulle fa ga i rematch igen. Hon beklagade sa mkt for att jag fatt sa lite tid pa mig i min forra vardfamilj och hon tyckte inte att jag hade fatt en arlig chans. Vi bestamde ingenting unde samtalet utan vi sa bara att vi skulle tanka pa det och sedan horas av.

Sa efter manga tarar och massa beslutangest framfor skype med mamma loggade jag in pa mitt online konto och sag att familjen var borta. Alltsa behovde jag inte tanka mer pa det. 


Sa dar fick ni en update. 

/ n


P.S Jag har inte en aning om hur lange jag far stanna, om det har var min sista chans eller om det kommer fler.
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åååh va tråkigt att det inte var den rätta familjen. Det hade varit skönt för dig plus att jag kanske ska till DC så då hade kunnat träffas kanske. :)

2010-09-24 @ 16:03:03
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/
Postat av: malin

Ja det är synd, men allt händer ju av en anledning (: så jag tror det blir kanon vad som än händer!

klart jag inte slutar bloggar, jag har nya planer som jag inte tagit upp i bloggen (; thailand blir det nog i december och januari :D så då får man ju blogga om sitt liv därifrån haha

2010-09-25 @ 22:06:55
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du är klok som en bok,Natta!

Finns det inget annat du kan jobba med? Ta en sväng förbi Hollywood och kolla om de behöver någon statist. Du är ju redan en STJÄRNA!!



Jag är så stolt över dig¨, att jag tror jag spricker!

ALLA KRAMAR I VÄRLDEN!

älskar dig....

2010-09-26 @ 07:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0