En forklaring

Okej, jag kanner att jag ar skyldig alla en forklaring till vad som egentligen ar fel. Redan vid busstoppet nar jag blev upphamtad av min vardfamilj for snart tva veckor sedan hade jag en kansla som sa att det har inte var ratt. Men positiv som jag alltid forsoker vara ignorerade jag den kanslan och tankte att "Acsh, allt kommer bli bra, det ar bara nu i borjan som det kanns konstigt och ovant". Men nu vet jag att den kanslan faktiskt stammde, jag vet inte om jag borde lyssnat pa den redan da men nu ar det som det ar och jag gav i alla fall det har en chans.
Sa vad ar fel? Jag tanker inte klaga pa min vardfamilj for som manniskor ar de riktigt bra och min vardmamma ar varldens gulligaste och barnen ar helt underbara nar de visar sina basta sidor. Men! Vi ar inte ratt match for varandra. Nu ska jag ge er forklaringen till varfor:

- Jag behover tid for att lara mig saker och ting men de har inte riktigt den tiden som jag behover for det. Jag kan inte lara mig en sak direkt efter att nagon har visat mig hur man ska gora EN gang, jag behover tid for att ova, bli battre tills jag kan nagot.

- Nar det galler korningen ar min korstil inte tillrackligt bra. I Sverige tror jag att mina vanner och familj skulle kalla mig en trygg och bra forare, men har har jag blivit kallad en aggressiv forare och de vill ju bara att deras barn ska vara i sakerhet, det forstar ju alla. Alltsa har jag haft problem med bilkorningen har och eftersom mkt av mitt jobb har bestar av att skjutsa barnen fram och tillbaka till skolan och olika aktiviteter komer inte det funka sa lange de inte tycker att jag kor tillrackligt bra.

- Missforstand har vi haft en del i det har huset och da menar jag spraksvarigheter. Jag tycker sjalv att min engelska suger aven om jag alltid forsoker mitt basta. Men jag tror den har familjen behover nagon som redan ar grym pa engelska. Jag tror inte att jag ar tillrackligt bra, sa jag behover en familj som kan ge mig tiden att lara.

- Jag har ocksa haft problem med barnen eftersom de inte vill lyssna pa mig och vissa dagar har de noll respekt for mig. De kan till och med saga taskiga grejer, ofta kan de anvanda sadana ord som jag inte ens forstar, nar jag fragar vad det ar sager de bara att det ar ett daligt ord. Bada tva ar trotsiga och det tog mig 30 minuter att fa hem ungarna fran en playdate vilket resulterade i att vi blev tjugo minuter sena vilket de inte var glada over har hemma. Men sedan kan ungarna vara hur gulliga som helst, springa fram och krama och pussa mig godnatt innan det ar dags for sangen. Det ar val mest det att jag inte kan hantera vissa situationer med dem.


Allt detta gor mig olycklig.
Jag somnar med angest i mitt brost varje kvall och vaknar upp med angest varje morgon och maste tvinga mig upp. Jag kanner mig orolig hela tiden for att gora nagot fel sa att de blir besvikna eller arga pa mig har hemma, jag kanner mig osaker och mitt sjalvfortroende blir samre varje dag. Sa ska det inte vara. Jag vill vara en bra au pair men har kanner jag mig som varldens samsta. Jag vill att min vardfamilj ska vara lyckliga men med mig i huset kanns det som de bara blir olyckligare eftersom jag ar olycklig. Allt blir en ond cirkel. Pagrund av allt detta har jag ocksa drabbats av en enorm hemlangtan och helt plotsligt saknar jag Nassjo (trodde noga ldrig jag skulle gora det. Jag saknar tryggheten, alla de igenkannda gatorna, min famil, mina vanner och allt annat. Mitt hem, mitt trygga hem!

Sa,
i forgar hade jag deep talk med mina vardforaldrar. Jag forklarade hur jag kande och de forklarade hur de kande. Och igar var min nya Lcc har, hur underbar som helst! Sa nu ar jag alltsa i rematch. Jag kommer stanna har tills jag fatt en ny vardfamilj och min familj fatt en ny au pair. Rematch processen pagar i tva veckor, hittar de inte en ny familj till mig innan det kommer jag fa aka hem till Sverige igen. Jag vill inte aka hem men samtidgt kanner jag att om det blir sa, sa var det inte meningen att jag skulle gora det har. Sjalvklart hoppas jag innerligt att jag kommer hitta en passande familj denna gang dar jag kan bli en stralande au pair som jag onskar att vara. Bade min Lcc och nuvarande vardfamilj har lovat mig att de ska gora allt de kan for att hjalpa mig att hitta en ny bar familj och storta mig in i det sista och det ar jag glad for. Som sagt, min vardfamilj har ett varmt hjarta och de vill bara mitt basta liksom jag vill deras basta. Jag hoppas verkligen att de kommer hitta en nya, fantastisk au pair, sarskilt for barnen skull.

Tack for alla som stottar mig i det har, sarskilt tack till Elin som jag snackat med nastan varje kvall pa msn, till Malin som funnits dar for mig pa skype varje kvall, min familj som pushar mig via mejl varje dag och mamma som steg upp klockan ett svensk tid i natt for att jag skulle kunna snacka av mig pa skype. Jag hade aldrig klarat det har utan er!

Jag har av mig nar jag vet mer.
Men maste lagga ner all min energi pa rematch grejen nu eftersom jag kastas in i matchningsprocessen pa nytt.

Ha det underbart!
/ n

Kommentarer
Postat av: malin

Bra där tjejen att du följde ditt hjärta (: jag ska hålla ALLLA tummar (jag ha många) för att du hitta någon du klaffar med (:!!! <3

2010-09-02 @ 17:34:07
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: jessica

Gumman! På ett eller annat sätt löser sig detta. Riktigt tråkigt att det blev såhär, men man kan lära sig någoting nytt av allting tror jag..jag är glad att du åkte dit, för mer än att försöka kan man inte! Jag hoppas verkligen du hittar en ny bra familj. Om inte, vet du en som saknar ihjäl sig efter dig här hemma. Men ja vill inte att du ska åka hem, så vi hopaps på de bästa helt enkelt! Du är guld värd och en sån underbar person. Låt inte detta trycka ner ditt självförtroende, USA är något helt nytt, det kan bli såhär och det är inget fel på dig! Lycka till med allting, är det något så vet du att jag finns här! Jag älskar dig<3

2010-09-02 @ 17:57:18
Postat av: MOYA

Finaste! Du klara det här, jag vill inte åka till USA om inte du är där detta har vi drömt om eller hur? Jag saknar dig och jag vill att vi ska ses snart men inte om två veckor kanske om en månad eller två :) Kämpa på nu! Ge lite till det är du van vid och du vet att du kan det. Lycka till! Love<3

2010-09-02 @ 18:54:32
URL: http://moyaalmqvist.blogg.se/
Postat av: malin

Precis, och det är så synd att dom som verkligen vill göra detta, hamna så fel "/ men vissa rematcher kan också vara det bästa som hänt (: och jag tror du kommer hitta en bra familj, speciellt när din nuvarande familj verkligen ska hjälpa dig (: <3

2010-09-02 @ 19:03:20
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hoppas det löser sig Natta! jag har inte kunnat sova på två nätter efter mamma fick ditt första mail om det som hänt. Hoppas verkligen att du hittar dig en familj som du trivs i , du förtjänar det bästa! älskar dig<3

2010-09-02 @ 19:04:25
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Isabelle

det där "postat av Nathalie" är från mig! saknar dig <3

2010-09-02 @ 19:07:41
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh så synd att det blev så. Hoppas du lyckas hitta en ny familj :)

Jag håller tummarna för att det ska lösa sig!

2010-09-02 @ 19:23:43
URL: http://mmadeleinem.blogg.se/
Postat av: Elin

Det kommer lösa sej tjejen! Du har oss och vi kommer aldrig svika dej eller släppa din sida. Aldrig tveka på dig heller. Du klarar detta! Jag håller tummarna att de hittar en kanonfamilj till dej där du kan känna dig hemma - precis som det ska vara.



Skönt att höra att du tar åt dig av det man säger!



KRAM VÄNNEN! <3

2010-09-02 @ 19:48:41
URL: http://aupairelin.blogg.se/
Postat av: Monica

Tänker på dej Nathalie, det löser sig säkert ska du se, det är fler än du som fått byta familj. de hittar säkert någon annan så du kan fullfölja din vistelse i Usa. Kramar från Monica

2010-09-02 @ 22:10:56
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Kent

Lycka till älskling du har allas vårt stöd.

Kramar i massor pappa

2010-09-02 @ 22:14:39
Postat av: Anonym

Men gumman! Jag håller tummarna för dig, om jag har riktigt tur så är det en Familj i portland som säger, HENNE VILL VI HA! Vi svenskar måste ju hålla ihop, i vår lilla familj.

2010-09-02 @ 22:53:40
URL: http://evelinapalm.blogg.se/
Postat av: Louise

LYCKA TILL, jag tycker det är jättebra att du går in i rematch, för jag tror absolut att om du bara kommer till en familj som passar dej så kommer du vara den allra bästa au pairen!! I'm sure!

Och om du kommer till en familje som passar dej och förstår dej bättre så kommer du trivas bättre, och hemlängtan kommer minska :) Vad kul det vore om du blir matchad med en familj i Washington DC! Lycka till Natta! du är stark :)

2010-09-03 @ 00:19:54
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Linn

Nathalie! Hoppas verkligen att du hittar en ny familj, snart. Du får inte åka hem, vi ska ju ses :) Hör av dig om det är något, du är ju inte så långt bort. Kraam

2010-09-03 @ 01:50:43
URL: http://linnzimmerman.blogg.se/
Postat av: nana

Älskade nyfunna vän! Jag finns alltid här! Du är en underbar människa! Kram

2010-09-03 @ 08:54:11
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskade nyfunna vän! Jag finns alltid här! Du är en underbar människa! Kram

2010-09-03 @ 08:55:58
Postat av: Karin

Nathalie! Blev jätteledsen när jag läste ditt inlägg. Jag hoppas verkligen du hittar en ny familj. Men det kommer lösa sig på något sätt. Du är bäst! Ta hand om dig gumman! <3

2010-09-03 @ 13:48:18
Postat av: Emilia

Hej Nathalie!



Jag känner igen mig så himla mycket i det du skriver och förstår precis vad du menar med att familjen inte har tid att lära en saker och att barnen inte visar respekt och inte lyssnar. För mig har det bara gått precis en vecka sen jag kom till familjen så jag tänker väl att det är prövningsveckan liksom, men det är aldrig kul när det inte känns bra. Och som du säger, helt plötsligt är barnen hur söta som helst och kramar, pussar och gosar med en. Vi ska ha familjemöte imorgon så jag hoppas vi pratar ut om allt och att jag får sitta ner med alla och skriva upp regler och vad som gäller i huset och så. Hoppas verkligen det ger nånting, för hittills när det har kaosat och man trott att föräldrarna ska ta tag i det så känns det som om de tar det med en klackspark.



Men som sagt, kämpa på och hoppas verkligen du får en ny familj. Har en kompis som är aupair i Connecticut så kan höra med henne om hon vet nån familj!



Stor kram till dig!

2010-09-03 @ 18:01:33
URL: http://detborjarica.blogg.se/
Postat av: Lotta

jag äer ju nybärjare på detta med blogg. Skrev på fel dag!!!HURDAN ÄR JAG!!!??HALLÅ!!

Du, dina två systrar och min son...är de mest underbara människor jag vet. Det finns INGET som du inte klarar Natta! Det kommer bli något jätte bra av allt detta och glöm inte bort att titta dig i spegeln, för där står en ÄNGEL!!

PUSS!!

2010-09-03 @ 18:18:15
Postat av: Lotta

Älskar dig!

Efter regn kommer sol...Jössus, vad soligt du kommer få det!

Ställ dig framför spegeln och skåda denna underbara varelse. Kan du säga något annat än STÖRST;BÄST OCH VACKRAST? Så är det!

NU är du i möjligheternas land, visa dem att Nathalie går minsann inte av för hackaor!

Zacki hälsar så mycket och dimman oxå.

MEGA KRAMEN !!

2010-09-03 @ 18:45:16
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: issa

Lilla underbara människa! Jag är borta från datorn i några dagar och när jag kommer in på din blogg så ser jag detta!? vad jag har missat! SHIT! känner mig som en usel vän som inte funnits där för dig! :(



Men jag SKA skaffa Skype.. (ska göra det NU!) och kolla ifall du är inloggad. (hOPAPS HOPPAS HOpPAS!!!)



DU är inte en dålig människa, älskade vän. Du är bra på att köra! Du är bra på att ta hand om barnen osv. Men... jag trodde faktiskt familjen skulle ha mer "tålamod" jag menar, man KAN INTE kunna allt efter de visat det en gång. Man är ingen supermänniska. Och de borde förstå att ingen, plötsligt kan lära sig allt efter en dag. Och de kan inte ha krav (tycker jag) att en person från ett helt annat land och kultur ska kunna anpassa dig direkt. BRA att du blir om-matchad!

jag hoppas du hittar någon!



jag ska maila dig snart, men först skaffa skype!



PUSS <3

2010-09-05 @ 22:11:38
URL: http://isabellal.blogg.se/
Postat av: Carolin Helt

Lilla gumman! Du är ju den bästa tänkbara för jobbet. Duger inte din insats så är det din värdfamilj det är fel på! Ta ingen skit!Puss&Kram på dej!

2010-09-07 @ 19:17:09
Postat av: kristin

Hej! Jag tänkte höra om du har lite tips till mig? Jag är matchad med en familj nu, min 1a match. men jag vet inte riktigt om det är rätt, min magkänsla är väldigt osäker. Hur många matcher hade du innan du åkte? Samtidigt kanske den här familjen är perfekt. What should I do ? tacksam för tips

2010-11-24 @ 18:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0