Ny match!

Jag var redigt deppig idag under eftermiddagen. En vecka av den har rematch processen har snart passerat och mentalt har ja redan borjat forbereda mig pa att atervanda till Sverige inom de narmsta tva veckorna. Att inte veta vad som kommer handa de narmsta veckorna tar bade pa psyket och humoret. Snackade med Ida fran Cultural Care i morse, hon var sa snall som ringde upp mig bara for att snacka och lata mig beratta allt fran borjan. Vilket var skont, att ta det pa svenska alltsa, att fa snacka med nagon som faktiskt varit au pair sjalv och vet vad jag gar igenom. Har inte haft sa mkt "jobbjobb" idag eftersom ungarna varit i skolan och nu ar pa playdate ram till klockan halv fem. Sedan kommer min vardmamma komma hem strax efter fem sa da ar jag i stort sett fri. Har lite planer for kvallen i alla fall, vilket kanns skont. Starbucks blir det med mina tyska, okej mestadels tyska au pair polare.

I alla fall sa kom jag aldrig riktigt till det jag skulle komma. Som sagt sa ar den har processen riktigt jobbig. Sa jobbig att jag ibland kanner mig helt stord, deprimerad och inte vet vad jag vill langre. Jag vill hem till mina vanner och familj i trygghetens ljuva hem i Sverige. Men jag vill anda inte hem for val i Nassjo vet jag att jag kommer sitta dar och undra "vad var det som hande?" och langta bort igen. Sa en del av mig vill alltsa inte aka hem, en del av mig vill fortfarande ge det har en ny chans, en nystart.

Sa tidig eftermiddag satt jag och kande mig lite smatt ledsen och homesick. Men sa tittade jag min online konto for hundrade gangen idag, ochdar var den, en ny host family match! Galet! Och vet ni, allt mitt hopp kom tillbaka som i stora vagor och jag kande mig excited igen.

Ensamstaende mamma (verkar det som) med ett barn, flicka pa snart 4 ar I Washington DC! (20 min utanfor nagonstans) 

Vet inte sa mkt mer egentligen forutom att de ar valdigt beresta osv.
Det var inte sa att jag kande "Jihooo, de tar vi" men jag kanner inte heller angest for att jag absolut inte vill dit. Kanske inte jattekul med bara ett barn men samtidigt tror jag det kan passa mig. Naja, jag hoppas de hor av sig i alla fall, vill snacka med mamman och flickan om det ar mojligt. Ska ga pa kansla, har jag bestamt mig for! Men vet inte hur krasen man kan vara nu nar man bara har caa en vecka mer pa sig att hitta en ny familj. Vad tror ni?


/ n

Kommentarer
Postat av: Cornelia

ÅÅ, skönt att det börjar hända något!! Jag ska ha hand om ett barn och sedan får de tillökning, det är ju väldigt praktiskt med bara ett barn, man behöver aldrig vara med om att barnen bråkar i en timme över vad man ska leka eller var man ska äta osv. Verkar familjen trevlig så trivs du nog både med ett barn och fyra barn =) Lycka till :D

2010-09-07 @ 22:34:55
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: victoria

Heeeej! Hörde av sarah vad som hänt, så himla tråkigt, jag tänker på dig och hopppas verkligen att allt löser sig!!!! Själv känner jag min lite förvirrad och malplaccerad nu efter tre dagar, men förhoppningsvis kommer man in i det snabbt. Håller alla mina tummar för dig!!!!! <3

2010-09-08 @ 03:57:19
URL: http://victori.blogg.se/
Postat av: jasmine

Härligt med en match so far.

precis som du skriver gå på känslan. Magkänslan är ofta den rätta känslan. Hoppas det hör av sig ett par till nu de kommande dagarna så du kan känna lite på det. tycker vi får ses på en kaffe eller så någon dag innan du flyttar. Så vi får prata om allting!

Ta hand om dig och håll mig uppdaterad!!

Kramar

2010-09-08 @ 04:15:39
URL: http://jasminejohansson.blogg.se/
Postat av: jasmine

Härligt med en match so far.

precis som du skriver gå på känslan. Magkänslan är ofta den rätta känslan. Hoppas det hör av sig ett par till nu de kommande dagarna så du kan känna lite på det. tycker vi får ses på en kaffe eller så någon dag innan du flyttar. Så vi får prata om allting!

Ta hand om dig och håll mig uppdaterad!!

Kramar

2010-09-08 @ 04:16:53
URL: http://jasminejohansson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det här blir nog kanon Natta!

Till och med jag har bra vibbar...här hemma i Vetlanda!!



Kramis!!

2010-09-08 @ 08:27:04
Postat av: Monica

Jag blev jätteglad när jag läste att du fått en ny "match", håller tummarna att det blir bra denna gången ,farmor och Tomas hälsar ochså. Många kramar från oss i Eksjö. tänk nu har du varit i USA i snart en månad!!

2010-09-08 @ 21:07:37
Postat av: Joakim

Hej Nattis, härligt att höra att du kämpar på trots lite motgångar. Du kommer säkert till en bättre familj snart. Som du själv säger så tror jag också att du vill stanna och uppleva nya saker!



/Kusinen

2010-09-09 @ 00:13:54
Postat av: Louise

Natta! Washington DC ju, dit kommer jag på fredag!!! Go for it!! :D En 4-åring låter ju mysigt! :) Jag är på orientation i CT just nu :D Kom igår ju :) Lycka till! Vi ses kanske snart!!! om du matchar med familjen alltså

2010-09-09 @ 02:25:11
URL: http://louisehelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0