Bad luck

Den eviga och standiga fragan ar hur allt gar, om jag hittat en ny vardfamilj?
Varje dag far jag samma fraga och varje dag blir det samma svar: Nej, inget nytt, inte an men jag hoppas det dyker upp nagot snart...

Det svaret har varit detsamma i over en vecka nu och ska jag vara arlig har jag borjat tappa hoppet om att den dar framtida vardfamiljen ska dyka upp.
For det forsta: jag ar ej infant-qualified och kan alltsa inte ta hand om barn under 2 ar.
For det andra
: Jag har kommentarer pa min korning i min ansokan som mina vardforaldrar lamnat, inga bra sadana. Jag menar bara det att man maste ha korkort for att ens ha en chans att hitta en vardfamilj tyder ju pa att det i mitt fall nastan ar omojligt, inte omojligt men mindre rimligt! Ingen vardfamilj vill ha en au pair som ar en dalig bilforare. och det finns inget jag kan gora for att ta bort den anmarkningen. 

Jag kanner mig sa himla depp och nere just nu. 
Misslyckad.
Vardelos.


Det var inte sahar jag ville att allt skulle bli.. 
Men jag antar att jag hade otur fran borjan och att jag helt enkelt fick en dalig start.

Why?


/ n

Kommentarer
Postat av: Cornelia

usch va jobbigt, men ge inte upp hoppet, tycker dte är fantastiskt att du lyckat vara så positiv och inte gett upp än, varför göra det nu? Kan du inte ringa CC och försöka pusha på dom att LCC:arna visar upp just din ansökan, eller kanske försöka hitta mailadreser/fb till sånna så du liksom visar att du verkligen vill och är intresserad, måste ju vara hemsk jobbigt att bara vänta liksom och att inte kunna göra något åt det själv. Jag hoppas verkligen att du hittar en familj snart!! Och försök att tänk på hur peppad du var på detta innan om det fortfarande är vad du verkligen vill göra!!

Kämpa på!!

2010-09-21 @ 18:45:59
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Kerstin Johansson

Du är inte misslyckad. Och du är absolut inte värdelös. Du är världens bästa Nathalie! Jag tror på dig!

Kram Kirby

2010-09-21 @ 19:37:07
Postat av: Monica

Jag tycker så synd om dej att du känner som du gör,men du är ju en riktig kämpartjej! Du är inte värdelös på bilkörning det vet jag som åkt med dig till Öland, du hade bara otur med din värdfamilj att de hade för stora krav på dig. det är dom det är fel på och inte dej!! Om du måste komma hem så är du verkligen en erfarenhet rikare. Livet är en kamp ibland! Tänker på dej Natta och hoppas på tur Kram Monica o Tomas

2010-09-21 @ 21:26:37
Postat av: Issa

Du är välkommen hem! Hehe nejmen det är tråkigt att fet blev så samt att de skrev att du var en "dålig" bilförare. De borde skrivit något snällare. Typ att du var duktig men måste anpassa körningen till USA typ. Usch. Maila mig så fort du vet hur det blir okej?! Puss

2010-09-21 @ 22:12:56
Postat av: Nils

Hej Natta!



Har följd din blogg sedan du startade den, min mamma också lite, och vi båda tycker verkligen att det är synd att det har gått som det har gjort och tänker på dig. Min ena syster är också i USA just nu. Hon gör ett High school år där och bor i Washington state.

Dumt att dom har skrivit det där om körningen. Men jag förstår inte riktigt vad dem tycker är "dålig" med den! Eller är det mest så som Issa skrev att du måste anpassa körningen, vilket dom kanske inte förstod?



Hoppas att allting löser sig och att du hittar en ny familj.



Hälsningar

2010-09-22 @ 00:26:50
Postat av: Jennifer Karlsson

Jag tänker på dig och hoppas att allt löser sig!

2010-09-22 @ 00:43:29
Postat av: malin

känns så trist att jag hamnade i en bra familj osv där allt funkar, men så vill jag inte vara kvar här för det inte var min grej och så du som verkligen vill vara här har sån otur, INTE RÄTTVIST, men jag hoppas verkligen din familj snart kommer dyka ner i mailet, jag tror de (:

2010-09-22 @ 00:53:18
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så långt ifrån misslyckad och värdelös man kan bli. Jag hade inte fixat någonting utan dig! Oavsett hur det blir, detta är någonting som alltid kommer finnas kvar. Ja menar, hur många har ens varit över en månad i USA? Du har lärt dig massa, men jag förstår att du verkligen inte vill åka hem. Men än är inte hoppet ute. Värdfamiljerna vet inte hurdan du är för då hade du hade massa failjer som ville ha dig! Tänk bara tillbaka på denna månaden, på au-pair livet, du har lärt känna så mycket nytt folk och du är säkrare på din engelska nu, du har varit på ställen folk bara drömmer om att åka till, du har upplevt uteliv, kultur och så mycket mer! Denna resan har inte varit ett misslyckande och du är den bästa personen jag vet!!! Jag älskar dig och kommer alltid att göra. Vet seriöst inte om ja fixat ett år utan dig i vilket fall, men hoppas hoppas på att du får en ny familj, för än är inte hoppet ute. Love

2010-09-22 @ 10:54:24
Postat av: Jessica

Du är så långt ifrån misslyckad och värdelös man kan bli. Jag hade inte fixat någonting utan dig! Oavsett hur det blir, detta är någonting som alltid kommer finnas kvar. Ja menar, hur många har ens varit över en månad i USA? Du har lärt dig massa, men jag förstår att du verkligen inte vill åka hem. Men än är inte hoppet ute. Värdfamiljerna vet inte hurdan du är för då hade du hade massa failjer som ville ha dig! Tänk bara tillbaka på denna månaden, på au-pair livet, du har lärt känna så mycket nytt folk och du är säkrare på din engelska nu, du har varit på ställen folk bara drömmer om att åka till, du har upplevt uteliv, kultur och så mycket mer! Denna resan har inte varit ett misslyckande och du är den bästa personen jag vet!!! Jag älskar dig och kommer alltid att göra. Vet seriöst inte om ja fixat ett år utan dig i vilket fall, men hoppas hoppas på att du får en ny familj, för än är inte hoppet ute. Love

2010-09-22 @ 11:03:46
Postat av: Kent

Hej gumman!



Jag vet att du blivit matchad med en ny familj i natt svensk tid. Lycka till nu älskling!

Pappa

2010-09-22 @ 16:22:09
Postat av: iss

NATTAA! Jag blir ju nervös här på andra sidan jordklotet. Jag vill veta! Har du fått en ny match!? Hur är familjen!? hur känns allt? MAILA mig! PUSS

2010-09-22 @ 19:16:20
Postat av: Lotta

Hej Vacker-unge!



Håller med alla. Värdelös är det minsta du är. Det finns inget du inte klarar om viljan bara är tillräckligt stark. Vill du verkligen, så blir det så. Det är dina tankar som avgör vad som hända skall....och lite good luck på det!

OPS! Nu ser jag att du fått en ny match??!!SPÄNNANDE!!

YES!!



lyckokramar från oss alla!!

2010-09-23 @ 04:53:06
Postat av: Elina

Hur går det? Hur verkar matchen? <3 hoppas detta blir bra nu!!! :)

2010-09-23 @ 18:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0