Saturday, october 9th

Dear friends!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...
Det ar valdigt jobbigt just nu, sjukt psykiskt pafrestande. Hemlangtan dubbelt upp. Sverige ovh Connecticut. Ja, West Hartford kanns faktiskt lite som mitt hem nu och jag hade nog aldrig kunnat forestalla mig hur mycket jag skulle sakna det. Mest av allt ar det vannerna dar som gjorde sa ont att lamna. Jag var nara till tarar bade nar jag sa hej da till tjejerna pa mandagkvallen ovh nar Rene kom forbi huset for att ta adjo pa tisdagmorgonen. Men den storsta hemlangtan tillhor anda vart alskade Sverige. Trots allt detta ska jag forsoka beratta lite om vad som hant sedan jag kom till Pennsylvania utan att det blir ett allt for deprimerande inlagg.

Egentligen har det val inte hant sa mycket nar jag funderar. Familjens nuvarande au pair som ar fran Korea var kvar har fran tills igar, sa jag har hjalpt henne lite, fragat fragor och forsokt lara mig allt nytt. Min nya Lcc har jag ocksa traffat och hon verkar helt underbar, tycker redan om henne massvis. Hon berattade att hon fatt mejl fran min vardmamma dar hon skriver hur mycker de tycker om mig och hur mycket mer lyckigare dotten verkar nu sedan jag kom. Det kanns jattekul, verkligen, but I am still a little bit concerned. Tanker inte ta upp det har an, far bli i ett senare tillfalle da jag har kommit in mer i arbetsschemat och har fatt en storre uppfattning av allt.

Omradet kanns toppen eftersom det ar gangavstand till typ allt. Ratt over gatan finns ett sjukhus och mindre an fem minuters gangdistans hittar man ett Starbucks. Perfect! Inte lika snallt mot planboken dock eftersom jag alskar kaffet dar, haha. ;)

Igarkvall flyttade jag upp i au pair rummet. Det ar mycket mindre an mitt forra rum hos den andra familjen, men det var ju trots allt valdigt stort! hehe.. Jag har eget badrum, en liten TV och en garderob, tyvarr inget walk in closet men man kan ju inte fa allt har i varlden. I alla fall sa har jag packat upp min enorma packning och installerat mig dar uppe. 

Jag har hangt med min vardmamma till YMCA och testat pa Zumba. Jag har kort bil, igen, antligen! Men nagra vanner har jag inte traffat an... Hopefully I will, soon!

Just nu sitter jag pa familjens dator och kommer kunna sitta har hur mycker jag vill under helgen eftersom familjen ska ivag. Foraldrarna ska till NYC och ungarna sover hos kompisar. Sa mitt jobb den har helgen ar att stanna hemma och ta hand om hunden. Just det ja, hunden! En luten sot och lurvig sak som ar helt adorable! 

Jag maste kopa en egen dator, en liten gullig enkel lap top skulle inte vara fel. Varfor tog jag inte med min svenska?!! Gah...

Take Care!

/ n


Nagra visa ord fran lyckokakan(heter det sa, eller har jag bara fatt for mig det?) vi delade pa under Scavenger Hunt i NYC. ;)


Kommentarer
Postat av: Elina

Låter mkt bättre iaf. Hoppas att dom ger dig tid nu och att detta känns bra! Tror på dig! Saknar dig! Kan inte fatta att du sitter på andra sidan jorden! :D

Ha det jätte bra nu! Och massa lycka till vännen <3

2010-10-09 @ 22:07:16
Postat av: Maria

Hoppas att det blir bra för dig nu och att du kommer in i allt på ett bra sätt. Håller tummarna för dig! :)

2010-10-10 @ 16:16:57
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej:)

Skönt att du kommit till den nya familjen nu, jag hoppas verkligen att allt ska bli bra nu :D

Jag köpte en dator här, helt underbart, köpte en mini. Det fanns en stationär dator på mitt rum när jag kom hit, men så skönt att kunna ta med sig datorn.



Kram

2010-10-12 @ 16:03:03
URL: http://sofiaemilykarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0