Halloween in the US

Det har hade jag lust att gora i helgen eftersom det anda ar Halloween i USA och att man da borde gora nagot spooky liksom... http://www.ghosttour.net/ghosthuntphiladelphia.html \
Jag fragade min svenska van Elin om det som ocksa bor i Bryn Mawr. Men for det forsta jobbar hon imorgon och hon vet inte alls hur sent det kommer bli. For det andra borjar vi bada tva jobba tidigt pa morgonen dagen efter, plus att det for det tredje inte bara hander under Halloween helgen utan det kommer fler chanser i november, osv. Sa vi kanner ingen stress...

Ikvall stod E's halloween party pa schemat och huset kryllade av ungar, cupcakes, pumkins och en massa godis.
Min vampyr outfit blev faktiskt riktigt lyckad och gjorde succe.

Jag har nu ocksa infort leken "Pompereposa" (men hur stavas det?) har i USA, fast under namnet "The witch game" Ni vet den leken nar ett av barnen ska vara haxan pompereposa medan de andra barnen lastas att de ar i skogen och plockar bar och sa slar haxan staven i marken tre ganger och alla barnen forvandlas till sten. Pompereposa lagger en filt over ett av barnen och sedan ska resten av barnen gissa vem som ar under filten, och sedan blir personen under filten nasta haxa. Leken gjorde stor succe och vissa av ungarna fragde om vi inte kunde leka leken igen. ;D

Kanner mig otrolig trakig som inte ar ute pa egna halloween aventyr ikvall.
Jag, Elin och en tysk tjej tankte ga till en fest jag fatt nys om. Men sedan ballade bada ur, trotta bland annat. Och jag vill inte ga dit sjalv, nar jag inte kanner nagon sa bra och knappt vet vart stallet ligger da jag kanske ocksa maste ga dit, ensam, i morkret ? Nej, tack.

Istallet for att parta hela natten blev det en lugn kvall framfor datorn.
Imorgon ska jag upp tididgt och mota upp Antonia pa gymmet och kora ett Pilates pass.
Blir spannade.
Mest av allt ser jag dock fram emot av att ata den dar typiska amerikanska frukosten vi snackade om. Far se vad det blir av det. ;)

Xoxo
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0