I'm moving to Pennsylvania!

I have finally matched with a host family 20 - 30 minutes from Philadelphia!!!
So I will move to Pennsylvania tomorrow!

I know everything went on very fast.
A lot of things to do, will tell you more when I have time!

Take care!
 / n

Hej Igen!

Tankte ta och beratta lite mer grundligt for er hur alt gatt till.

Kan borja med att saga att jag i torsdagskvall fick en matchning fran Californien, 2 timmar utanfor San Fransisco med tva dottrar pa 8 och 12 ar, tror jag att det var. Den har matchen kandes jattebra! Allting verkade perfekt forrutom att de ville att au pairen skulle kunna snacka tyska. Detta for att bada foraldrarna kunde tyska och ville att barnen skulle larta sig det ocksa. Jag skyndade att mejla ett mejl till familjen och beratta att jag tyvarr inte kan snacka tyska men att jag har pluggat spanska i sex ar och att jag tycker att det ar intressant med sprak och skulle vara villig att ta lite tyska lektioner for att fa ihop mina obligatoriska sex credits. Jag vantade och vantade pa svar men pa fredagkvallen var matchen borta fran kontot. Jaha, tankte jag, ofta att jag kommer matcha med en familj innan mandag, jag far nog aka hem.

Efter varan Ikea och outlet trip sa Jessica till mig innan hon slappte av oss: "Oroa dig inte, vi kommer ses igen. Nu nar du loggar in pa ditt online konto ikvall kommer du se att det ligger en ny familj dar." Det forsta jag gjorde nar vi kom in i Elins rum var att kolla och dar lag den, en ny host family match fran Pennsylvania. Bryn Mawr, PA for att vara exakt.

Familjen bestar av mamman som ar fran Ryssland fran borjan och pappan som ar fran Frankrike, tva barn och en hund. Sonen ar 15 ar gammal och tycker om att lasa och ar ganska sjalvstandig. Jag ska mest finns dar for att stotta honom i laxlasning och skjutsa fram och tillbaka till olika aktiviteter. Dottern ar 8 ar gammal och det ar val henne jag i storsta del kommer fa ta hand om. Hon alskar att leka med dockor och att mala. Hon sjunger i kor och ta sanglektioner och det ar anledningen till varfor vi matchade fran borjan eftersom jag ocksa sjong i kor och tog sanglektioner hemma i Nassjo. Jag ska hjalpa henne med laxorna, laga mat och gora henne ordning for sangen varje kvall, i stort sett. Kommer bli langa dagar, anda till 8.30 pm men da ar jag off mellan 9 am och 3.30 pm varje dag. Pa lordagar kommer jag fa jobba tre ganger i manaden med att skutja dottern till nagon korovning tror jag. Men that's it.

Familjen bor ganska centralt och mamman sa att det ar gangavstand till allt. De gar och gtranar pa YMCA vcarje morgon och mamman sa att jag kunde hanga pa om jag ville. Det vill jag! Jag behover verkligen komma igang med traningen nu!

Det kanns bra och jag var valdigt glad nar jag fick reda pa att vi verkligen matchat med varandra. Dock ar det ocksa en chansning eftersom jag bara har snackat med mamman EN gang. Men detta var sista chansen for mig annars skulle de skicka hem mig. En del av mig vill hem. Men jag maste bara forsoka en gang till. Jag kan inte bara ge upp. Blir allting bra nu kanske hemlangtan kommer forsvinna eller i alla fall tunnas ut, jag kan bygga upp ett nytt "busy" liv sa att jag slipper tanka och fundera for mycket som jag annars ar valdigt bra pa.

Jag har snart varit har i tva manader, bara en och en halv an sa lange men det kanns som fyra! Jag tror jag ar den enda av mina au pair vanner fran training school som tycker att tiden gar sa otroligt sakta. Kanske ar det for att allt har blivit som det blivit. Ja, formodligen ar det sa. Jag hoppas verkligen att det blir battre nu. I alla fall ska jag ge det en arlig chans!


Connecticut, I will be back! I'm not gonna leave you forever!

/ n

Kommentarer
Postat av: Elina

Wiiiiiieeeee :D så glad för dig!!!! <3 Nu bara måste det ju bli bra! Du är grym som inte gett upp utan stannade och fixade allt!!! :D Puss på dig!! <3

2010-10-04 @ 21:07:01
Postat av: Elina

Wiiiiiieeeee :D så glad för dig!!!! <3 Nu bara måste det ju bli bra! Du är grym som inte gett upp utan stannade och fixade allt!!! :D Puss på dig!! <3

2010-10-04 @ 21:09:17
Postat av: Cornelia

Alltså, även fast jag inte känner dig så har jag ju ändå följt din blogg och jag är verklige Verklige Så GLAD för dig!! Det måste ju kännas underbart och lättande att äntligen kunna se fram emot att ha kul och leva livet som au pair!! Jag är superglad för din skull!!

Uppdatera snart om familjen och ditt nya hem!!

2010-10-04 @ 22:34:48
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: issa

Det är bra att du chansar ändå! :D

Om det inte fungerar så får du ta och komma hem!

Men det skulle vara kalas om det fungerade! med dig och familjen! :D



Lycka till Natta! Du får uppdatera flitigt, jag vill veta hur det blir i den nya familjen! :D



Lycka till nu!

Hör av dig snart!



PUSS

2010-10-04 @ 22:54:17
Postat av: Maria

Har följt din blogg sen innan du reste och vill bara säga att jag är så glad att det har ordnat sig för dig nu. Jag håller tummarna för att den här matchen blir bra och att du kommer trivas! :)

2010-10-04 @ 23:06:14
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åååh men gud va kul! Jag visste att du skulle få en bra familj till slut. Hoppas att det här är den rätta familjen för dig nu bara och att du får stanna hela ditt år. :)

2010-10-04 @ 23:22:45
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/
Postat av: Ewelina

Gratttttttis!!!

2010-10-05 @ 10:53:45
Postat av: Michaela från Öland

Hej Natta!!!

Vad otroligt glad jag är för dig! You go girl!

Om jag bara vetat och känt dig innan sommaren hade jag rekommenderat dig till min värdfamilj men detta kommer säkert bli toppen! Så duktig du är!!



Jag har själv haft svårt och inte vetat vad jag skulle göra, saker har inte gått som jag tänkt mig. Det är verkligen inte lätt men den 9 november flyttar jag ner till Sydney med 7 kompisar, ska bli grymt kul samtidigt som det känns lite pirrigt men det kommer bli ett äventyr precis som ditt liv i USA är och tänk att detta bara är början!



Lycka till med allt nu så håller vi kontakten. Jag håller tummarna för dig! :)



xoxo

Michaela



2010-10-05 @ 18:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0