Det blir inte alltid som man tankt sig...

Varning! Ni som vill ha en positiv vinkel pa au pair livet bor inte lasa detta...

Jag alskar USA!
Men fy tusan vad jag hatar au pair livet ibland.
I alla fall mitt au pair liv.

Jag kanner mig som en fange i det  har huset.
Alltid ar det nagot att gora, alltid!! Tvatt, stada, tvatt, ga ut med hunden stup i kvarten och forbereda middagen. Allt det har gor jag under dagarna da ungarna ar i skolan. Sedan nar de kommer hem jobbar jag till 8.30 PM!! Sedan curfew kl 10.
Fritid under veckan? Gymmet pa morgonen mojligtvis.
Jag hinner ju knappt svara pa mejl, hinner knappt blogga eller skypa.
Pa kvallen ar jag dodens. Jag kan ju ga ut om jag vill, men har man en curfew kl 10 sa hinner man val med en kaffe pa Starbucks som mest.
Jag kanner mig sa fast har.

Familjen for ovrigt ar val okej.
Men vissa grejer har stammer inte. Vill inte ge ut detlajer for att jag inte vill avsloja for mkt om familjen. 
Men det ar inte sa som jag forestallde mig att mitt au pair liv skulle bli...
Naja, de verkar gilla mig har i alla fall..  
Kanske blir det battre...
Bit ihop, allt blir inte alltid som man tankt sig.

/ n


Kommentarer
Postat av: Cornelia

kan du inte försöka prata med dem, som att ha utegångsförbud efter tio när man har en vuxen människa anställd för att ta hand om sina barn verkar ju faktiskt ganska knasigt, du är ju vuxen!! Iaf om det är något speciellt du vill göra..

2010-10-26 @ 21:44:28
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: samaher

Nat, I'm really happy for you and all, but don't forget that the reason you are there, to work. And from what I'm reading, you have been having a good, if not great, time. Always look on the bright side of life sweetness ;)

2010-10-28 @ 21:03:56
Postat av: Stefanjeanette

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2011-07-15 @ 11:18:14
URL: http://stefanjeanette.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0