23 grader i oktober!

Medan Nassjo, hemma i Sverige redan har haft en omgang sno och slask och blask gar jag fortfarande omkring har i Pennsylvania med mina sandaler. Idag ar det ca 23 grader varmt och jag svettades som ett djur nar jag stressade till Artmore denna morgon for att mota upp en nyfunnen van fran Brasilien. Sa det ar absolut fortfarande svensk sommarvarme har och vi ar nastan i NOVEMBER! For nagon vecka sedan var det sa kallt, sarskilt pa morgonen och kvallen, sa kallt att jag gick och kopte mig ett par billiga fingervantar att varma handerna med nar jag gar ute med hunden 6.15 am varje morgon. Men nu ar varmen tillbaka.
   Min vardpappa berattade att det ar likadant varje ar. Forst ar det varmt, sedan blir det kallare sedan kommer varmen tillbaka. Indian Summer, sa han att de kallade det. Vi far val se hur lange "Indian Summer" haller i sig och nar den kalla vintern kommer.... For min del far det garna vara sahar ett tag till, njuter till fullo. :)



Idag skippade jag i alla fall gymmet. Tror det kan vara bra att vila kroppen lite.
Istallet motte jag som sagt upp Gabbi pa Starbucks for en kaffe och sedan bar det vidare till Party land dar jag kopte min Halloween kostym. En vampyr far det bli av mig. Var ganska utrensat, sa klart. Far skylla mig sjalv for att jag inte tankte pa det tidgare. Eller grejen ar att jag har tankt pa detmen antagligen har jag varit lat och inte orkat eller sa har jag bara inte haft tid....

Senare i kvall ska jag hanga med E och min vardpappa for att shoppa till E's halloween party i helgen. Hon ar sa excited. ;) Btw, sa hade hon audition for att komma med i nagon opera i Philly och idag ringde de och sa attt hon kom med. Snacka om att hon var sa glad. Kommer dock bli mkt for henne och mig. Nu maste jag skjutsa henne tva ganger i veckan till stallet dar hon har sin kor, det ligger ca 20 min med bil harifran och for att komma dit maste du ta motorvagen. Pa lordagar kommer hon forst ha sin vanliga kor och sedan efterat den har opera ovnings grejen sa det betyderocksa att jag kommer fa jobba langre pa lordagar. Lite surt, men strunt samma. Ar ju inte sa mkt jag behover gora mer an att vanta pa henne. Sedan ska hon dit pa tisdagar ocksa. Men fran och med Februari kommer de att ova inne i Philly sa da far jag aka dit tva ganger i veckan. Min vardmamma sa att det var ett omrade med mkt butiker och cafeer och sadant sa jag lar ha en trevlig stund de dagarna. Daremot som sagt kommer Emma far ett valdigt busyliv och vi kommer vara tvugna att gora laxorna pa taget till Philly fran och med Februari. Jag hoppas det kommer funka och att hon kan fixa det, sa jag kan fa komma in till Philly lite oftare ;) haha. Men ocksa for hennes skull saklart, det ar ju en STOR grej for en 8 - aring.. Vi far halla tummarna for att detkommer ga bra.

/ n


Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej Natta! :)



Skitkul att läsa om hur du har det, ser ut som att du trivs bra trots slitet.



En liten rolig sak. Läste "stallet dar hon har sin kor" och innan jag läste vidare trodde jag att hon hade kor. I ett stall. Skrattade lite!



Men som sagt, kul att du trivs och allt! Kommer fortsätta följa dig!

Kram

2010-10-30 @ 17:34:27
URL: http://josephinejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0