My weekend

Har varit annu en ganska lugn dag da jag hunnit med att gora det mest jag hade tankt. :) Imorgonkvall kommer E hem igen sa da blir det fart och flakt i vardagen igen. Har faktiskt saknat henne lite. I alla fall tankte beratta lite om hur helgen var.

Tja, for det forsta har jag konstaterat att jag verkligen ar i stort behov av en gps.
I fredags korde jag killen till hans kompis dar han skulle spendera helgen. Var kanske en tjugo minuters bildfard. De forsta svangarna memorerade jag i huvudet men sedan akte vi fel och var tvugna att vanda sa manga ganger att jag tillslut tappade bort lokalsinnet helt. Trots att jag fragade A innan han gick ur bilen vilken vag jag skulle ta for att komma hem, aven om han foroskte sitt basta for att forklara for mig kande jag mig helt lost sa fort jag satte foten pa gasen. Och sjalvklart akte jag vilse. Hade inte en aning om var jag var. Eller jo p[a ett ungefar men det kandes som om jag tog fel vag hela iden och var hela tiden sa radd for att jag skulle komma ut pa en motorvag som skulle leda till varldens ande eller vad vet jag. Efter ett tag tankte jag att jag maste fraga nagon om vagen. Men langt i bakhuvudet kunde jag hora ordern vi fick lara oss pa Training School i New York: Fraga aldrig en framling om vagen. Istallet ska man forsoka hitta en polisstaion och ga in och fraga. Men ofta jag skulle aka forbi en polisstation i det omradet! Plotsligt akte jag forbi en skolparkering och dar, mitt pa en oda parkering star det en polisbil med en polis i. Bonesvar! Jag svanger in och parkerar och gar fram och forklarar for den trevliga polismannen att jag ar lost och undrar om han vet vagen for att komma till Bryn Mawr. Det visste han saklart och tack vare denna man hittade jag tillslut min vag hem. :)

Men inte nog med i fredags. I lordags hade vi varat stora au pair mote, Worl Fair som alla au pairer i vart omrade skulle delta i. Stallet vi skulle till lag en bit bort saklart, eftersom jag inte har nagon gps gogglade jag pa google maps och skrev ner vagbeskrivningen. Men nope, det fungerade inte. Jag undrar om det ar google eller mitt totalt misslyckade sinne att hitta till platser som ar vardelost. Jag tror nog det sista alternativet. Jag ringde en svenk tjej, Tina, fick snacka med en Lcc, men eftersom jag inte visste var jag var var det inte det lattaste. Jag ringde Elin som inte hunnit dit an heller, hon forklararde att jag maste ta mig till Lancester Ave och aka bort fran Bryn Mawr osv och utifran det forklarade hon vagen som hennes gps visade. Efter manga om och men hittade jag tillslut ratt vag och helt plostligt sag jag kyrkan dar vi skulle vara. Jag kan inte beskriva hur lattad och glad jag var over att se den.

Sa nu vet jag i alla fall vad jag ska onska mig av tomten i julklapp. ;)

Worl fair's grejen var helt okej trots allt. Ala au pairer var uppdelade utifran sina lander och alla skulle vi presentera varat land med olika matratter, kakor, sang ja bara fantasin satt granserna. Vardfamiljerna var dar och gick runt och testsmakade alla delikateserna. ;) Sedan fick de rosta pa vilket land de tyckte var bast. Sverigebordet bjod pa provsmakning av kottbullar, mos, lingonsylt och brunsas, marabou mjolkchoklad, Lakerol, elefantsnablar och saklart chokladbollar som jag och Elin hade bakat pa fredagen. Vann gjorde Sydafrika.


Vart svenska bord ;)

Pa lordagkvallen kom Elin och en annan svensk tjej som heter Emilia. Hon bor ca 30 min har ifran och var pa Traing School samtidgt som Elin. Pa sa satt kanner de varandra. Jattegullig, trevlig och rolig tjej. Vi kakade tacos och hade som en liten mysig tjejkvall. Sa mkt som jag skrattade den kvallen har jag nog inte skrattat sedan jag kom till USA. Elin akte hem runt halv 2 snaret eftersom hon skulle jobba dagen efter medan Emilia stannade over natten.


Pa sondagen akte jag och Emilia in till Philadelphia och turistade lite pa egen hand. Var en helt underbart fin dag och jag inte forsta att vi tog av oss lager pa lager och tillslut bara gick omkring i T-shirt i November! Underbart harligt var det! Philly lar det nog bli manga ganger genom aret. En sadan vacker stad! :)













/ n


Kommentarer
Postat av: Kjellelena

Very cool site. I like the floating effect. Good programming on the Guestbook too.

2011-11-07 @ 12:40:05
URL: http://kjellelena.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0