Thanksgiving!

Kom nastan precis hem efter att ha varit med min vardpappa pa E's skola och tittat pa deras Thanksgiving show. Barnen var sa gulliga sa. Hela kalssrummet var dekorerat efter Thanksgiving typ och alla barnen hade pa sig brunt, orange, rott och gult = hostfargerna. ;)

Min vardpappa berattade pa vagen tillbaka i bilen att Thanksgiving ar en av de storsta hogtiderna i USA, det och July 4th som ar nationaldagen. Alla eller i alla fall de flesta samlas med hela slakten for att ata thanksgiving dinner som vad jag har hort kan jamforas ungefar med julbordet, enormt! Sjalva Thansgiving ar pa torsdagen men eftersom hogtiden ar sa stor och for att sa manga aker tillbaka till sina hemtrakter for att traffa familjoch slakt har det blivit en langhelg. Ingenting kommer att vara oppet under thanksgiving dagen, men pa fredagen ar det Black Friday. Vilket betyder att manga butiker har opper fran valdigt tidigt till sent pa kvallen med lagre priser pa saker och ting. En av de storsta shoppingdagarna i USA.

Sa vad ska jag har for mig en sadan stor amerikansk hogtid som denna?
Min vardfamilj aker till NYC pa torsdag. Och de har fixat sa att jag kan komma efter pa fredagen men forst pa torsdagskvallen har de ordnat sa att jag kan fa hanga med nagra de kanner pa en tvattakta, stor, fet Thanksgiving dinner med kalkon och hela kalaset. Sa himla snallt! ser verkligen fram emot det! :)

 E och jag pratade igar under middagen om saker vi var tacksamma for, med tanke pa att det ar tahnsgiving denna veckan.

E: I am thankful for that you are here!
N: Oh, I am so thankful for being here!

Naaaw! <3


So Happy Thanksgiving! ;D
Eller glad julskyltning kanske man ska saga. Forsta advent ar i helgen, right? Sverige ni far hjalpa till och halla mig uppdaterad nu nar jag ar borta och har noll koll.. haha

/
n

Kommentarer
Postat av: Kent

Här är det snö snö snö, flera dm redan. På östkusten regn regn regn och enorma översvämningar i Kalmar mfl orter. du har det nog bra min vän



Kramis

Pappa

2010-11-24 @ 20:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0