Thanksgiving is all About Food

Tankte att ni kanske var nyfikna pa vad som serverades pa Thanksgiving bordet igar?
Jaa, aven om jag fragde vad allt var och vad allt hette kommer jag ju sjalvklart inte ihag det nu. Haha. Men maaat fanns deti massor i alla fall. Och de ratterna jag kommer minnas mest i framtiden tror jag ar:


Ja, detta ar precis vad det ser ut att vara. Sweet potato with marsmelllows. Var lite skeptisk fran borjan men yummi var det! Diggade det, konstigt och speciellt, det gillas! ;)




Kalkonen ar ju en sjalvklarhet.


Tycker det var jattekul att de hade Pecan pie till dessert. Kanns valdigt amerikanskt!
Serverades ocksa en Apple pie. Till bada pajerna fanns nagon slags toffee sause. Var pajerna slota redan innan blev de annu sotare med den har sasen kan jag lova. Saknade den svenska vaniljsasen lite... Hehe





Bildena letade jag fram pa google eftersom jag inte tog nagra egna tyvarr. Men spela roll, sag ju typ exakt likadant ut i verkligheten i alla fall... ;)



"Thanksgiving is all about food"
Detta sa Antonias vardpappa nar vi satte oss ner vid bordet. Men sedan berattade hennes vardmamma om att det i grund och botten firas till minne av nar pilgrimmerna kom hit till amerika och fick hjalp av indianerna med sina skordar. De anordnade en stor tacksagelse fest med bland annat kalkon. Sedan dagen efter slaktade de varandra. Ja lite kort sammanfattat sadar for de som inte har koll... ;) 

/ n
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0