New York City Baby!

Nu kommer antligen det efterlangtade New York inlagget.
Helgen var som sagt awesome, kan det vara nagot annat an det nar vi snackar New York? ;)

Jag och Elin tog taget in till Philadelphia dar vi sedan akte vidare med Megabus till New York. Bussresan tog endast tva timmar och val framme letade vi upp ett stalle att kaka lunch pa. Det slutade med att vi mixade ihop vara egna sallader pa Pax, vaaaaldigt gott, billigt och enkelt. Kan rekommendera det stallet, finns lite har var i New York. Sedan fortsatte farden mot Central Park, fast pa vagen blev det sjalvklart lite shopping ocksainne pa Zara. Vi vandrade igenom centralpark ett tag innan vi letade upp varat hostel, YMCA West. Det var inte sarkilt hog standard pa det har stallet, vi hade ett minirum med en vaningssang, skrivbord och en litren TV. Toalett och dusch delade vi med alla andra som bodde pa varan vaning. Det gick inte att fa kallvatten fran handfatet dar, vilket snabbt blev ett problem for torstiga mig nar vi kom hem fran Times Square pa natten. Mden nog om det, det var trots allt helt okej, man far val vad man betalar for, antar jag. (55 dollar for en natt) Elin som spederade fyra manader som volentar i Afrika forra aret hade ingenting att klaga pa. Och for en natt var det helt, helt okej. Men jag vet inte om jag hade velat bo dar i en hel vecka liksom. Grannarna mitt emot stonade pa ganska bra i sexakten nar jag rakade ga forbi i korridoren, ja man horde anda ut. Jag kunde bara garva, springa tillbaka och beratta for Elin och inte glomma bort att det ar USA vi bor i nu for tiden. Men ja, nu kanner jag att jag gled ifran min roda trad sa nu ska jag forsoka hitta tillbaka igen. Var var jag?
   I alla fall sa relaxade vi pa rummet fem minuter innan vi tog oss tillbaka mot the Apple Store dar Elin ville kolla pa en ipad. Sedan gick vi till imes Square. Vi var bada suga pa kaffe sa vi gick in pa ett stalla och bestallde tva DYRA Mocha. Men det var absolut inte vart det. Det smakade inegnting, varmt vatten so mest. Bersvikna slangde vi ut resten och kopte varsin ny pa Starbucks istallet. Starbucks ar bra, de kan man alltid lita pa! ;) Shopping fortsatte inne pa Billa Bong dar vi traffade en riktigt trevlig snubbe fran Hawaii, han ar bosatt i New York for nulaget och jobbar i butiken... Han fick vara namn sa han kunde laggatill oss pa fejjan eftersom han ville ha nagra som kunde visa honom Philly nar han kommer dit. Sa bast jag tar mig in dit snart och lar mig stallet. (Blir nog imorgon om inte mina planer forstors.) Vifortsatte in pa Disney Store och sedan Forever 21. Middag pa Hardrock Cafe, dessert pa Cold Stone. Gratis glass eftersom kassorna precis slutade fungera nar vi skulle betala. Vi bestamde oss sedan for att ga pa bio sa vi gick och kopte biljetter till den senaste Saw filmen i 3D. Alla saw fans, ni komemr alska denom ni inte redan ha sett den! Sjalv satt jag dar och madde illa och undrade nar filmen skulle ta slut. Nja, jag ar nog inget av de storra fanet av de filmerna. Bla. Menmen, kul att ha sett den i alla fall. 

Sondagen spenderades mestadels i Central Park igen. Det stora New York loppet pagick och det var kul att se alla som sprang. Jag ville ju absolut inte lamna parken innan vi hittat till Balto statyn. Alskar den filmen och nar jag sag den senast tankte jag pa i slutet av filmen att de var just i central park for att hitta den har hundstatyn och da borde den ju finnas pa riktigt! Och vi hittade den tillslut, sag precis ut som i filmen och jag var helnojd for dagen. Vi kakade lunchbrunch pa ett ganska flashigt cafe. Men eftersom noden inte ha nagon lag var vi tvugna att ta forsta basta toalett vi kunde hitta vilket var pa det har cafeet. Men gott var dte i alla fall. Vafflan var STOR, som allt annat har i USA. ;) Vi gick sedan langs Fift Avenue oxh avslutade med The Public Library. Biblioteket dar de har spelat in Day After Tormorrow som ett exempel. Vi satt som fast pa Mc Donalds i en och en halv timme ocksa i vantan pa bussen och brist pa annat att gora da vi garna inte ville ga ut eftersom det var sa kallt. Benen var ocksa som spagetthi efter allt som vi promenerat under helgen. Utanfor bussen senare traffade vi annu en trevlig amerikan, Philadelphiabo som hade varit pa besok hos sin kusin under helgen. Har i USA ar de inte radda for att prata med framlingar inte och alla, okej de flesta in alla fall ar otroligt trevliga! :)

Kort och Gott, Elin hade en amasing fodelsedag och vi bada hade en toppenhelg pa Manhattan, hur skulle man inte kunna ha det liksom! Men efter en helg ar dar ar man ganska sa slut och det var skont att komma hem till lilla Bryn Mawr igen.
NU, BILDREGN!:




























I will be back!
Ska traffa min alskade Angelica over en dag i December. I can't wait! :)


/ n

Kommentarer
Postat av: Angelica

I can't wait either :). Tva dagar kanske. en jul dag och en shopping dag! vi far se :). pusspuss. fan vad jag saknar dig!

2010-11-15 @ 03:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0