Småsyskon

En sak som ska bli riktigt spänande att se är om mina kära älskade systrar kan lära sig att städa undan efter sig under året jag är hemifrån. För städa, det är inte deras grej! Jag vet att de inte alls tycker om att jag skriver om det här på min blogg så ursäkta, men de kan inte städa. Jo, de kan nog det egentligen men enkelt stavas det:
l a t h e t . . . .
Och jag vet att jag har påpekat det säkert 99 gånger till dem bara på de här två dagarna men det kan nog tålas att höra en hundrade gångt till.


Mamma är i Stockholm i tre dagar och då blir det ju självklart jag som får hålla ordning på saker och ting. Jag tjatar och jag tjatar på att de ska diska sina tallkrikar och allt annat de har använt. Jag är trött på att tjata, känner mig som en tjatmumrik, som en sådan där tjatig morsa och så gammal är jag inte än att jag ska behöva tjata på mina egna tonårsungar, eller hur!?

Jag menar en sådan enkel grej som att toka bordet är väl inte för mycket begärt ? I natt diskade den ena efter sig i alla fall ment torka bordet, det hade ingen gjort! Varför inte torka bordet när man ändå är igång? Så efter att de hade ätit frukost frågade jag "Torka bordet är väl inte för mycket begärt?"... Och vad får man till svar: "Det tar så lång tid, vi gör det senare"

Öh, va? Lång tid? Senare? Hallå! Det kan tilläggas att de skulle i väg så visst, de hade lite bråttom. Men! Jag diskade deras frukosttallrikar så torka bordet är väl ingenting jämfört med det ? Det tar inte mer än två minuter!!! Ja, ja det blev jag som gjorde det tillslut ändå. Det blir så när mamma är borta, jag får ta över hennes roll. Tjatar tills man inte orkar mer och för att man vet att det inte lär bli gjort på ett bra tag eftersom de måste göra något som är mycket viktigare först, som att chatta på msn eller kolla facebook, kan man lika väl ta deras jobb också när man ändå städar upp efter sig själv. ;P

Jag tycker inte heller om att städa, det är inget kul alls men jag städar ändå undan efter mig själv när jag variti öket. Jag skiter i hur det ser ut i deras rum men köket är en plats för hela familjen. Jaja, ni som har småsyskon vet nog vad jag snackar om. ;) Men jag ska ge de det här året. Ett år utan mig och de måste börja ta ansvar. Om ett år är det 18 år då borde de väl ändå ha lärt sig ?


Idag ska jag träffa Elina! Vi ska ut och gå lååångt i det fina vädret och ha picknick. Jag har bakat bröd, mumma! :)

/ n

Kommentarer
Postat av: marie

AH, BEEN THERE, DONE THAT! Så sjukt jobbigt, men ja hoppas dom lär sig nu ;) Vad tycker förresten dom om att du ska åka till USA i ett år :)

2010-07-28 @ 12:31:13
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0