Engelska kurser, online...

I´m home.
Har spenderat ett par underbara och roliga dagar med min fina vän Natalia i Helsingborg. Vi har bland annat chillat på gröningen, vart på bio och testat på Helsingborgs uteliv. ;D Sista gången vi sågs innan USA, så nu lär det dröja mer än ett år tills nästa gång. Men ett år går fort! ;) 




Men eftersom det här är en au pair blogg ska detta inlägget inte handla om min vistelse där. Ska försöka hålla mig till den röda tråden. 
Nåväl. 
Jag snackade med CC på tåget i onsdags och fick lite tips med packningen och så. De säger ungefär samma sak som alla andra: "Ta inte med för mycket för du kommer skaffa dig en helt ny garderob i USA". Så det är ju värt att tänka på när man ska packa. Får bli att ta med favoritplaggen av allt, mer kommer nog inte behövas i klädväg. Men skor då? Hur ska man göra med skorna? Tänk om det är lerigt jute när man leker med barnen en dag. Gummistövlar känns ju lite klumpigt att ta med sig, ehehe.. Ne, det får nog bli en ny skogarderob där också. Kommer nog bara ta med mig ett patr vanliga skor(ska köpa nya inom snar framtid), sandaler av något slag och så löparskorna. Det får nog räcka. Ska testpacka någon gång i veckan om jag hinner. När allt är färdigt och jag vet på ett ungefär vad jag kmommer ta med mig kan jag ju göra som alla andra au pair bloggare och lägga ut packningslistan på bloggen. ;P

I alla fall fick jag också veta att alla papper var inskickade till CC så nu är det bara att vänta och förbereda mig själv på bästa sätt. Nästa vecka ska jag skcika in papprerna till motormännen om det internationella körkortet. Och så ska jag ta några engelska online kurser också. Är det bara jag som har fått de där kurserna? Har frågat andra men har inte hittat någon... Fick ett mejl från CC i USA för kanske två månader sedan om kurser på en sida med onlinekurser som jag får ta gratis! 


...On behalf of your host family, we are excited to offer you a fantastic benefit at no cost to you. To help you improve your English, we are offering you a free 8 week English course online!...


Hm... är jag sååå dålig?
var väl min första tanke... 
Ehhh..
Fick ett inloggningskonto, lösenord och intsruktioner om hur jag skulle aktivera det.  


...We strongly recommend that you start this course now so that you are better prepared when you arrive to the USA. Your future host family has provided you with this course so they will expect that you have participated. Improving your English will help you start your year in the best way.
 

Lite ångest där faktiskt, eftersom jag inte har ägnat detta så många timmar som jag borde ha gjort...

När jag fick det här mejlet var jag så busy i skolan och allt att jag inte ens hann tänka tanken på att offra ännu fler sena nätter till att plugga engelska frivilligt. Så jag lämnade det bakom mig ett tag. Sedan var det ju jobb på Öland hela dagarna... Men så var jag ledig en dag och då passade jag på att testa.. Och ja, så illa var det ju inte. Det var nästan kul, och jag är tacksam för att jag blivit erbjuden detta.
Men, känns ju som om jag inte hinner.

Detta är en orsak till attt jag mest känner stress inför avresan nu, när det är så mkt annat som ska göras, också!
Sedan vill jag ju göra andra grejer, som att umgås med vänner och familj som jag kommer sakna så sjukt mkt sedan..

Jo, lite tungt känns det faktiskt.
Om jag bara hade haft liiite mer tid.
/ n

Kommentarer
Postat av: Tinde

hmm sån där kurs har inte jag fått! skumt?!



alltså det här med packningen, jag kommer INTE packa lätt, inte en chans! hur ska man klara det?! och jag har fått tipset att packa ner fula grejer som man kan tänka sig slänga. det enda jag såg var chansen att bara packa mina favoritgrejer haha!

2010-08-08 @ 23:49:56
URL: http://tindes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0