Phone call from America

Hej!
Idag snackade jag änrtligen med min värdmamma på telefon på jag vet inte hur lång tid. Vi har haft svårt för att hitta en tid som passar men den här gången ringde hon mig på morgonen, amerikansk tid. Tyckte nästan det var bättre än de sena kvällarna då man känner sig superdupertrött och har gått omkring och varit nervös en hel dag i princip. ;) Vi snackade däremot inte så länge, pratade mest om hur det gick med mina förberedelser och om hur excited lillkillen var över att fylla fyra imorgon, naw, so cute! Tack och lov funkade det ganska bra med täckningen, var rädd för att jag inte skulle höra vad hon sa. Men det funkade nästan hela tiden och om jag fattade det rätt så verkar det inte som om jag kommer behöva ta körkort på nytt.(hon försvann i tre sekunder när hon pratade om det) En lättnad faktiskt, slipper man plugga på det igen. :P Hehe.. Men som vanligt kändes det bra, roligt att prata med henne även om jag alltid känner att jag har så mycket jag vill säga men kan inte för att tungan typ låser sig, som om jag inte riktigt kan uttrycka mig. Men det ska det bli ändring på under det här året! ;)

Ikväll var jag ute och käkade med Mickis på Klinta. Hon kom hem för någon vecka sedan till Sverige efter att ha varit ett år i Boston som au pair. Så jaa, mina frågor flödade nästan över. Men det var verkligen jättretrevligt och jättekul och vi hann ju snacka lite annat än bara USA och au pair också.. ;) Tack för en mysig stund vännen!

En månad kvar på fredag!!

/ n

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej, roligt att du ska åka iväg som au pair! :p Funderar själv på att göra det men inte förän nästa år :)

Jo, måste man ta om körkortet när man åker dit? :o Det måste jag ha missat för de har ja inte hört något om :s



Kram :)

2010-07-14 @ 11:21:35
Postat av: Madeleine

Jag ska åka från Arlanda :) Jag har fått datumet som 16:de dock pratade jag med dem på kontoret idag och sa att dem troligtvis kommer behöva flytta fram mitt avresedatum pga det finns inga tider till ambassaden. Hon jag pratade med sa att så var fallet för flera au pairer som inte varit på ambassaden än. Så jag får väl se om det blir den 16:de eller veckan efter.

Men taggad är jag :D

2010-07-15 @ 00:39:41
URL: http://mmadeleinem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0