My Photo Collage

När man ansöker som au pair inom Cultural Care ingår det ett fotocollage i ansökan. Detta fotocollage fungerar lite som en inblick i mitt liv för familjerna som tittar på min ansökan och ska alltså beskriva mig som person. En bild säger ju mer än tusen ord.. 
   På min gamla blogg skrev jag ett inlägg om just fotocollaget. Så jag publicerar det här också nu för er som inte läst det eller för framtida au pairer som behöver inspiration eftersom jag själv vet hur mycket det hjälpte mig att få exempel på hur det kan se ut.   



Det jag gjorde när jag skulle göra mitt collage var att kolla igenom alla bilder jag hade på datorn. Kollade även på facebook ifall jag skulle råka hitta en bra bild som någon annan hade tagit. Det enda jag visste var att jag ville göra det för hand, inte på datorn. Jag ville vara kreativ och göra det roligt. När jag bestämt mig för vilka bilder jag ville ha med gick jag och framkallade dessa i fotobutiken. Jag gick och köpte lite scrapboking, klistermärken osv. Hittade också våra gamla bokmärkesamlingar i källaren som jag nu fick användning för.



Tänk på!
- Bakgrunden måste vara en ljus färg. Tror att det har att göra med att det ska underlätta när de scanar in det på datorn senare.
- Familjen vill se bilder på dig med barn! Jag önskar själv att jag hade haft med fler barnbilder. Kan vara lite strängt också det där med bilder om det inte är ens egna barn. (Därför har jag suddat ut ansikterna på bilderna här nedan, med respekt till barnen och föräldrarna om de inte vill visas upp på internet)
- Var kreativ. Det ska vara roligt att se på! :)
- Skriv en liten bildtext så att familjerna vet vad de ser på bilderna.
- Bilderna får gärna vara lite crazy. Roligare än bilder då man bara står och ser in i kameran som om ingenting liksom. Bilderna ska få en familj att vilja ha dig som deras au pair så se glad ut! För vem vill ha en ledsen och deppig au pair ?


1. Framsida



2. My family 

  

3. My children experience



4. My Sparetime 

  

5. My Friends

 

6. My Friends

 


Frågor?
Hör av er! :)
/ n


Kommentarer
Postat av: Louise

Men natta! Fy, inte tjuvkolla! :P



Om den hade brutit ut så skulle det bli svårt att göra något åt alla människor som såg vad som hände. Då skulle damon få "övertala" en väldans massa människor att dom inte sett någonting. Förstår du hur jag menar?

Jag ville inte heller att anna skulle dö, men det kan bli spännande att se vad som händer om jeremy blir en vampyr! Det är lite synd om damon, och ja, han har blivit gullig, men jag gillar honom inte. Han kysste ju elena!! Eller han trodde att han gjorde det, det kanske kan ställa till problem. Jag känner för damon ungefär som jag gör för jacob i twilight. En slags hatkärlek. För Elena tillhör Stephan (Bella tillhör Edward) och ingen annan ska komma och lägga sig i!!! Men ändå är de snälla personer, de betyder mycker för Elena (och Bella).

Jag gillade INTE när stephan drack människoblod. Det var fel tycker jag. Men självklart lite spännande ;)



Men jag har glömt ganska mycket, jag kommer inte ihåg allt som hänt och så. Kollade på sista avsnittet igen häromveckan för att fräscha upp minnet, för då kom jag inte ens ihåg hur det slutade :(

2010-07-27 @ 10:15:05
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jo men det känns rätt bra med den 23:e också, även fast jag gärna velat åka den 16:e. Men som sagt, då hade det nog blivit lite för stressigt. Jag ska till Winston-Salem i North Carolina :)

2010-07-27 @ 12:24:51
URL: http://mmadeleinem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0