I natt hade jag en dröm

I natt drömde jag om första mötet med min värdfamilj. Som alla andra drömmar var även den här drömmen hellustig. Allt gick bra och sådär men jag fick en chock när jag upptckte att de snacka flytande svenska !! Och jag minns att jag i drömmen tänkte men varför har de inte talat om det tidigare, till och med barnen snackade svenska. Haha.  Någon drömtydare där ute som kan förklara det här ? ;) Det roliga är att jag nästan aldrig brukar minnas mina drömmar när jag varknar men det här var ett undantag. Kanske har jag alldeles för mycket USA i huvudet just nu. Vart jag än kommer, vilken människa jag än träffar så kommer det upp något om USA ur min mun. Rörmockaren var här idag och fixade avloppet, han frågade något om skolan och jag berättade glatt att jag ska åka till USA om två och en halv vecka och jobba som au pair i ett år. Titta, inte ens där kan ämnet undvikas! Det är konstigt att mina nära och kära inte har tröttnat på mig och allt au pair snack än. Haha. Men vet ni, jag är glad att drömmen inte var sann, för jag vill inte att familjen ska kunna prata flytande svenska för då skulle jag ju förmodligen inte lära mig engelska på samma sätt som jag kommer göra nu.

Dagens uppgift: Fylla i dokumentet till Motormännen, fixa kopia på körkortet, få kopian bestyrkt av två personer, fixa kuvet och frimärken och se till att inte glömma det lilla poträttfotot som ska skickas med.

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0