Au pair - Som en helt ny värld med nya kontakter

Jippi!
Jag har fått kontakt med en tysk kille som bor 7 minuter med bil från mig och han känner till familjen jag ska till och känner även deras nuvarande au pair. Så jag bad honom berätta lite kort om staden och detta fick jag som svar:


...West hartford is One of the Top 10 beautiful Citys in the whole Country! And it deserves this certification! Its a Beautiful Little Suburb right Next to hartford! We got a verry nice downtown with ...verry Nice Restaurants, Cafés and Bars! The mall with its Big Shopping Center is just 10min Away and the Parks around here are wonderful!..


Kan ju inte säga annat än att det känns toppenbra just nu! :)
Och denna kontakt tack vare facebook, som så många andra gånger knyter nya band.
Det är galet vad många nya människor man fått kontakt med tack vare allt som har med au pair att göra.
Au pair kompisar, kan man kalla det så? Ja, det kan man nog. När jag började med min ansökan hade jag nog aldrig en tanke på att jag skulle få så många "au pair kompisar" redan innan jag åkte iväg. Och fler lär det ju bli, när jag väl är på plats.

Till exempelvis så har jag kontakt med en jättetrevlig tjej från Österrike som ska vara på au pair skolan samtidigt som mig. Vi har mejlat fram och tillbaka till varandra sedan april tror jag. Vi ska egentligen inte alls bo i närheten av varandra eller så, vilket är väldigt synd eftersom vi har blivit goa vänner trots att vi aldrig träffat varandra. Det känns som om vi känner varandra redan och jagt ycker att det ska bli jättespännande att träffa henne i New York.

Så har vi ju Sarah. Hittade hennes blogg av en slump i början av april, kommenterade och hon svarade på min kommentar. Vi skrev så mycket att jag tillslut mejlade istället och sedan har det fortsatt och vi har fortfarande mejl - och ibland till och med smskontakt. Från början var det tänkt att hon också skulle åka den 16 augusti från Göteborg så vi hade tänkt att bli resekompisar. Men sedan ändrades det tyvärr och nu ska hon åka en vecka tidigare, den 9 augusti. I alla fall så träffades vi för första gången i Stockholm på Amerikanska ambassaden i juni. Det lustiga var att det kändes som om vi känt varandra i år och dar, att det inte alls var första gången vi sågs i verkligheten. Så förhoppningsvis ska vi ses snart igen innan USA om allt går som det ska. :) Så hur illa är det inte att vi typ kommer bo så långt bort från varandra som det bara går??!! Jag i Connecticut och Sarah lååångt borta i Californien. Positivt är dock att jag kan komma och hälsa på henne och tvärtom. (Californien ska jag till i vilket fall, en dröm!)

Sedan har vi ju Marie som kommer bo i Boston (ca 1,5 tim från mig) där min värdfamilj har släktingar. Så henne kommer jag kunna träffa om tillfälle bjuds. Jasmine, en trevlig och gullig svensk tjej, kommer bo kanske 20-25 minuter från mig och vi har redan bestämt att vi ska höras av när vi båda är i staterna. 20 minuter är ju typ ingenting om man mäter avstånd i USA liksom.

Som sagt så har jobbet som au pair knytit många band redan innan jag påbörjat året och det här är bara några av dem jag snackar med. Ser fram emot alla nya möten jag kommer göra inom det här året, kommer bli så spännande!

/ n

Kommentarer
Postat av: marie

Jag håller verkligen med dig, kan ju säga att jag redan hittat vänner som jag kommer hålla kontakten med lååååångt fram i livet. Helt underbart! :)

2010-07-25 @ 15:29:31
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Louise

Gör det, hör av dej! :)



Ohhhh, vad tycker du om slutet?? Visst blev man lite chockad! Jag vill se fortsättningen NU! :D

2010-07-26 @ 11:54:22
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ochjag är så himla glad att vi lärt känna varandra vännen! Ska svara på ditt mejl snart med! ;)

2010-07-27 @ 23:02:16
Postat av: Rene

Hey hey... i miss the copyright there ;D



let me know when your here! =)

2010-08-10 @ 20:41:47
URL: http://facebook.com/rene.browarski
Postat av: Ida

I also enjoyed talking to you Nathalie!

And I am looking forward to our next talk ;)

See ya!

2010-08-10 @ 21:59:53
URL: http://idainamerica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0