New York Weekend and Harry Potter

Thanksgivingshelgen kom och gick, vardfamiljen skulle som sagt ha akt till New York redan pa torsdagen men eftersom E blev sjuk, var tvungen att ga till lakaren och fa antibiotika sa blev vi fast i Bryn Mawr fram tills lordag da vi slutligen tryckte in alla i min vardmammas lilla bil och akte ivag. Natten skulle spenderas i en lyxlagenhet om ni fragar mig som en av min vardmammas kompisar bor i. Och det var inte bara en lagenhet, nehe da, det var tva! Visst de var inte jattestora heller men en lagenhet hade latt rackt till for en mamma, en pappa och en ettarig dotter. Men jag klagar inte, var bara glad for att fa spendera en natt i en lagenhet sa centralt pa Manhattan i utkanten av Central Park West. :) Jag, mina vardforaldrar och E ggick omkring lite pa Broadway innan vi vandrade tillbaka for att lite senare tar oss vidare till en restaurang dar vi skulle ata middag med nagra av deras bekanta. De vuxna skulle efter det vidare pa en sort klassik konsert. Egentligen var det meningen att jag skulle ta med bade E och A (15 aringen) pa bio, men E ville sa garna hanga med sina foraldrar pa konserten sa istallet blev det bara jag och A. I borjan var jag radd for att det skulle bli lite stelt, jag menar vi brukar inte snacka sa mkt om det inte ar nodvandihy typ. For det mesta ar det ju E jag atr hand om liksom. Men sa fel jag hade, snackade pa riktigt bra hela kvallen och hade riktigt trevligt faktiskt. Dock var de flesta kl 8 biografer fullbokade sa det slutade med att vi kopte biljetter till den nya Harry Potter filmen pa IMAX (IMAX= jatte, jattestorskarm!!) kl 10 pm. Sa innan det hann vi med att vandra runt lite pa Apple Store innan filmen borjade. Och Filmen, saaaa bra! Och IMAX, coooolt! :D Latt vart sevard!   



I alla fall, han ar ju inte en liten kort 15 aring den har killen, han ar lang, mkt langre an mig, och han ser aldre ut an vad han ar, typ 18 eller nat skulle jag nog saga. Sa det sag ju sakert ut som nagot helt annat an en au pair som ar ute for att ga pa bio med sitt vardbarn, haha. Det roliga, lite pinsamma kom dagen efter, inte helt ovantat eftersom jag vet att E kan vara lite galen ibland. Pa morgonen vackte hon mig runt 8, jag kand emig halvt dod eftersom vi inte kom hem forran runt 1 pa natten. Och dte forsta ungen fragar ar om jag kysste A. Jag tittar pa henne som om hon vore dum.
- Eh, Noo!
- Did he kiss you?
- Absolutely not!
- Yes you did.
- No, we didn't. That would never happen.
- I think you did!
- NOO, I promise!

Haha, vad ska man gora liksom. Blev ju inte mindre pinsamt nar hon fragar A lite senare ocksa, inklusive min vardpappa. Jisses, den ungen alltsa. Tur att vi alla vet vilken vild fantasi hon har. Haha.

Pa Sondagen lekte vi lite med den lilla ettariga tjejen innan vi begav oss mot Brooklyn for vaffel brunch. Och dar stannade vi anda till vi skulle aka hem pa eftermiddagen. Och nu kan jag saga att jag har akt pa Brooklyn bron ocksa, yeah! :)


ga pa Brooklym Bridge har jag ju dock inte gjort an, far bli nasta gang det! ;)



/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0