Semestern hade inte kunnat bli bättre!

Så var man hemma i Bryn Mawr igen.
Konstigt känns det, tomt.
Trist.
Och det ar lugnt, så lugnt det bara kan bli efter den omtalade snöstormen pa östkusten. Snön har lagt sig pa marken, finally, och jag hoppas för allt i varlden att dne ligger kvar tills familjen kommer hem från Florida för Eäs skull. Hon har längtat så efter det.

Jag saknar redan Cali något fruktansvärt. Jag är olyckligt kär för att jag tvingades lämna min nya kärlek. ;) Inte ens snön kan hindra den längtan efter att få åka tillbaka. När jag var där började jag undra vad jag egentligen sysslar med i Pennsylvania. Haha... 


(Dock är ju Philadelphia helt, helt okej också faktiskt, om det hade varit sommar och varmt året runt hade det varit ännu bättre. )

Men jag är så lyckligt lottad, 
som fick chansen att göra den här resan med en person som Tinde. 
Kan bara säga: Tack, tack, tack, TACK!

Kan tänka sig, för två veckor sedan hade jag panik över för att jag inte visste vad jag skulle ta mig till på min semestervecka. Ingen av mina vänner skulle ju vara ledig över jul och nyår, kännde mig riktigte ensam om det. Tror nog att också denna ångesten var en del av orsaken till den jobbiga hemlängtan. Sedan blev Facebook min räddning. Jag snackade med mina värdföräldrar och de började berätta om resor de gjorde som unga och att de roligaste resorna de någonsin gjort var de resorna de gjorde på egen hand. Det fick mina tankar att snurra runt i hjärnan. Samma kväll skrev jag pa Cultural Care Sweden`s wall på facebook och frågade om någon skulle kunna tänka sig att ta emot mig för ett par dagar eller kanske till och med resa tillsammans med mig någonstans... 

Vet ni, det var nog bland det bästa jag kunde ha gjort. Hade jag inte skrivit det där lilla "annonsen" pa fejjan hade jag aldrig varit i Californien nu, troligen. Tack vare facebook kunde flera se och kontakta mig om de ville och Tinde var faktiskt den första som skrev och berättade att jag kanske kunde komma till deras hus i Palm Spring, CA. Slutigen hittade jag en sista minuten resa till LA som blev mitt kap, 25 - 29 december 2010.   
Vilket äventyr det blev,
vilka minnen!
Nya mötten, nya vänner!


Solnedgång vid New Port Beach, OC.


Jag har hela kvällen på mig ska ni veta, så uppdateringar om Californien lär det bli för fullt av innan jag drar till Boston imorgon för att fira Nyår med Marie. :)
/ n

Kommentarer
Postat av: Maria

Åeh, jag är så glad att din semester blev så bra! :D Nu har du kunnat samla lite nya krafter och förhoppningsvis bleknar hemlängtan bort :)

2010-12-31 @ 02:11:07
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0