Rematch and Homesickness

Vet inte hur manga det ar som har markt det. Men for ett litet tag sedan sorterade jag bland mina inlagg och gjorde tva nya kategorier har pa bloggen, detta for att det ska bli lite lattare och smidigare att hitta till de inlaggen man ar intresserade av att lasa. Kategorierna ar alltsa:

Rematch - Efter inte ens tva veckor i min forsta vardfamilj gick jag i rematch. Las om den ovissa och jobbiga perioden som varade i nagot som kandes som en evighet. Detta var aven en delorsak till det som nasta kategori innehaller. 

Homesickness - Jag har haft svara perioder av hemlangtan. Sarskilt de tva forsta veckorna i USA och den forsta manaden hos den andra familjen. Jag trodde att jag visste vad hemlangtan innebar innan jag akte, men den hemlangtan jag har upplevt har gar inte att jamfora med nagon annan. Det gar nastan att jamfora med en sjukdom. Depression, gratattacker, saknad och kanslan av att vara helt utlamnad, av att inte kunna traffa sina nara och kara dar hemma. Att veta att det kommer droja ett helt ar till innan det sker. Ja hemlangtan kan verkligen dra ner dig till djupet.


Det har inte alltid varit latt.
Och jag tror fortfarande inte jag har upplevt kanslan av att det ar en dans pa rosor det har livet heller.
Men det galler att inte ge upp.  
For jag kanner verkligen att jag vaxer, att jag upplever varlden och fa nya intryck av alla dessa moten jag gor. 
Att detta ar ett aventyr vart att fortsattas for det har bara borjat.
  
 

Take Care!
/ n

Kommentarer
Postat av: Cornelia

alla tummar upp, tror alldeles för många har en väldigt förskönad bild av au pairlivet och jag tycker det är viktigt att veta att det kommer bli jobbigt och tufft vissa perioder så att man är förberedd på att kämpa, och det har du verkligen gjort!! Tycker din blogg är en sån fantastisk inspiration!! :D

2010-12-11 @ 18:15:34
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Kent

Ja du Natta, vi som har haft det kämpigt här hemma när vi sett att du mått dåligt, din övriga familj har varit på väg att ge upp många ggr, men du ha r inte gett upp, hur dåligt du än har mått. Börjar förstå mer och mer hur stark och tuff du har blivit av detta. Från blyg liten hemmatjej till tuff världsvan tonåring. Kämpa på, en av de tre tårtbitarna är ju snart uppäten.

Kram min vän

Pappa

2010-12-12 @ 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0