Happy Hanukkah and 24 Days Until Christmas!

Sorry for att jag varit sa daligt med att uppdatera. Jag vill sa garna skriva, har sa mkt att skriva om. Vill beratta om helgen i New York och allt annat som hander runt omkring. Men tiden har bara inte funnits till och just nu finns den inte heller, egentligen. Men istallet for att stada pojkens rum sitter jag har. Enligt veckorschemat jag och min vardmamma gjorde i mandags skulle jag gora det men det tar minst en timme att bade damma, sopa, damsuga och skura det rummet. Klockan var ovanligt mkt nar vi kom hem fran gymmet, efter det har jag bara varit ute med hunden, slangt i mig luch, skjutsat min vardmamma till Musikskolan och hamtat ut mer antibiotika till E. Nar jag kom hem var klockan 1.50 pm, kl 2.40 maste jag aka ivag for att hamta upp E pa skolan eftersom hon har sin voice lesson kl 3.30. Kandes alldeles for stressigt och eftersom jag hatar att stressa, i alla fall nar det ar dalig stress sa bestamde jag mig for att jag far forsoka hinna med det imrogon eller pa fredag. Sa ja, mkt jobb  ar det och har det varit och pa kvallarna har jag svarat pa mejl eller vart ute med mina nyfunna tyska kompisar. Det ar anledningen till dalig uppdatering.

Men jag mar bra; och for tillfallet ar den stora klumpen av angest, hemlangtan och saknad borta. Trots det sa har det regnat och blast hur mkt som helst idag. Det har inte varit sa kallt men vadret har och ar for trist. MEN, det at forsta december idag och bara tanken pa det gor mig sa lycklig! De har borjat spela massa julmusik bade i butikerna och pa radion nu och det far mig att kanna mig hemma, aven om min vardfamilj inte firar jul. Jag onskar att de gjorde det sa att jag ocksa hade fatt ha en stor, fet julgran i huset som manga av mina au pair kompisar har.

Istallet firar min vardfamilj hanukkah, vilket ar en judisk tradition. Hanukkah hallerpa i 8 dagar tror jag fran och med idag. Denna tradtion ar lite som judarnas jul eftersom det ar da barnen far presenter. I USA har tradtionen blivit stor eftersom manga av de judiska barnen kande sig bortglamda nar alla de kristna barnen fick julklappar. I manga familjer far barnen i de judiska familjerna nagra presenter varje dag under de 8 dagarna av Hanukkah.

Ha det fint!
Skriver nar jag far tid over...

HAPPY HANUKKAH!

/ n

Kommentarer
Postat av: issa

Nu är det -22 grader kallt i Noselake :(



KALLT!!!!!!! :(

2010-12-01 @ 21:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0