Lovely Saturday

Sjukt vad den har dagen har gatt fort. Gick anda upp ganska tidigt idag eftersom min Lcc skulle hit 8.30 pm. Motet holl pa i ca en timme, vi pratade mest om hur det gick och sa, att jag hade allt klart for mig, lite om hur jag ska ta mina credits, m.m. Min Lcc rekommenderade nagon helgkurs som kallas Silverbay, nagon av er andra au pairer som hort talas om det ? Naja, de har ju ganska mkt utbud pa utbildningar har omkring sa det galler bara att komma pa vad man vill gora.

Fram mot 11 tog jag bilen mot kopcentret for att mota upp Jasmine. I vanliga fall tar det kanske 15 minuter att kora dit. Men ni vill inte veta hur lang tid det tog idag. En timme! Varfor? Jo, for att jag korde fel igen och kande mig helt lost, igen! Haha. Det bra med det ar att jag i alla fall lar mig av misstagen, sa stackars Jasmine fick vanta pa mig ett tag. Nar jag i alla fall hittat satte vi pa ett stalle och kakade salladsbuffe. Nar vi skulle bestalla forklarade kyparen att de hade erbjudande just for salladsbuffen, att man kunde fa typ kyckling eller nagot till. Ja, varfor inte tankte vi. Sedan gick vi och tog for oss av salladen. Helt sjukt vad mkt sallad och helt sjukt vad gott det var! Tallriken var overfull; Sedan nar jag hade ca halften av min sallad kvar kommer kyparen in med min kyckling och Jasmines turkey. Men det var inte lite, det var tva kycklingbitar med hamburgebrod, sallad och tomat samt pommes. Jisses. Kan ju saga att jag gick med proppfull mage darifran. Haha. Inte nog med det, vi fick gratis pafyllning tva ganger pa var lyxiga rasberry lemonade drink. Men gott var det! Sedan blev det shopping for full rulle, kan ju avsloja att jag redan brant over halften av min lon for den har veckan. Men kan ju inte hjalpa att allt sag ut att sitta sa bra i provrummet. Hade kants lite battre i planboken om det inte vore for den dar enormt snygga skinjackan pa H&M. Jag hade bara tankt att ta pa den och se hur den satt pa mig i spegeln inne i butiken, hade inte tankt att kopa den fran borjan. Men sedan kommer det fram en tjej nar jag star dar, en helt vanlig tjej, och sager
"That jacket looks very good on you"
.
Jag tackar och ler. En minut senare gar en annan tjej forbi och sager nagot liknande. Sa jag tittar annu en gang i spegeln och borjar tveka. Asch, vi tar den med, den var ju faktiskt snygg. Sa kan det ga.

Som sagt, Amerikanarna ar sa sjukt trevliga och sociala, de flesta i alla fall. Nar vi var inne pa Forever 21 kom en tjej fram till mig och fragade nagot om skor, jag trodde hon fragade vart skorna var sa jag pekade och sa:
over there
",
da sa hon "No, I mean your shoes, where did you buy them"...
Jag tittade ner pa mina svarta gladiatorskor fran Din sko.
"Oh, in Sweden" forklarade jag men tackade sedan for att hon tyckte om dem.
Om vi hade varit i Sverige hade jag nog blivit forvanad, men har ar det annorlunda, jag menar det ar inte forsta gangen det hander och jag har bara varit har i knappt tva veckor. Jag diggar USA!

Men lite bilder fran dagen kanske:


Rarsberry drinken


Jasmine


Gaaaah, Saaaaalllad! ;D Yummi, yummi!

Imorgon kvall kommer ungarna hem igen sa det lar bli full rulle kommande dagar. Men vaderprognosen verkar bar for veckan sa antar att vi kommer spendera en hel del tid vid club polen, jag hoppas det i alla fall. Kul for de att hitta pa nagot nu innan skolan borjar pa onsdag.

Ska snart hoppa i pyjamasen och lagga mig.
Natti natti.

Och Jasmine, tack for idag, I had a great time, vi far absolut forsoka ta och ses snart igen!
/ n

Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: Hej! Japp jag tog en Silver Bay-kurs och rekommenderar den :) Har inte hört talas om den på Long Island, själv var jag vid Lake George.

2010-08-29 @ 03:47:41
URL: http://johannaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0