And today I was shut out, for a while.

And today I was a clumsy girl again. The weather was so nice so I thought I could go outside to sit in the sun and read a good book. But first, I thought, I can put the trash cans back into the garage. (the gargbage truck had been here); Without think about it I closed the door so the dogs couldn't go after me. When I was done I walked back. Great, now I can let the dogs out and relax with my book on the back yard. But my plans crashed in the same sekund as I tried to open the door. Oh no, I was shut out and the key were in my room... inside! (Yes, you can laugh now ;D) God job. But I just laughed to myself, walked around the house and tried the other doors, no one was unlocked. Mostly I felt sorry for the dogs, I was fine, no worries about me. I just wanted my book, haha. I send K a textmessage and explained, but honestly I felt a little bit embarrassed. But thank godness I had my cell phone in my pocket.

Allting loste sig tillslut. K skyndade sig pa jobbet och kom hem sa fort hon kunde for att slappa in mig. Snallt av henne, kande mig lite dum for att hon var tvungen att komma hem bara for att jag lyckades lasa ute mig sjalv och glomma ta pa mig nyckel. Men hon sa att det inte var nagon fara, att jag inte var den forsta som gjort det. Naja, da ar jag ju inte ensam om det i alla fall. hehe..

Annars sa har jag avrit nere i West Hartford Center idag och tittat runt. Jag korde denna gangen ocksa om kom inte vilse. Wihoo. Tog en lang promenad genom och runt det lilla centrumet. Det ar nastan i samma storlek som Nassjo faktiskt, men sa mkt mysigare. Jag bara alskar det. Skulle kunna strosa runt dar en hel eftermiddag och bara titta pa folk, omgivningen ar sa mysig. Hittade till biblioteket och har nu bestallt ett lanekort dar, sa nar jag val far det kan jag ga dit och lana bade filmer, cd skivor och filmer. Jippie, precis som hemma.

Imorgon ska jag traffa en svensk tjej, Jasmine som ar au pair i Glastonbury, ca 25 minuter harifran. Ska bli riktigt kul att gora nagot och inte vara fast i huset hela dagarna langa. (okej, riktigt sa ar det val kanske inte, men ibland kanns det sa.) Vi ska till kopcentret och shoppa lite i alla fall. Jag tanker springa till Forever 21, Victoria Secret, H&M och den dar underbart jattesota lilla Disneybutiken.

Enjoy Friday night!

/ n


Kommentarer
Postat av: Malin Månsson

Hej !

Hittade din blogg när jag googlade runt lite,

Jag ska också till Connecticut men jag ska bo i Tolland och jag tror inte att det är jättelångt ifrån där du bor.

Ser ut som om du stormtrivs och har det jättebra!

Ha en bra helg :)

2010-08-28 @ 19:30:03
URL: http://livefromtolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0