A Phone Call from "over there" :)

Avslutade för en stund sen ett telefonsamtal med min värdmamma och kan ju säga att det knappast kan kännas bättre än vad det gjorde efter det. För en gång skulle gick min mun som i ett vissa stunder och jag pratade på säkert minst lika mycket som hon gjorde. Försökte att inte tänka för mycket och det hjälpte faktiskt. Strunt samma om det inte alltid blir perfekt grammatiskt och sådant, det får vara så i början, bara man gör sig förstådd. Tror också att det beror mycket på att jag snakade så länge med Ida igår också så hade engelskan lite inpräntat i huvudet nu. tss... ;) Hon frågade om jag ville ha något speciellt när jag kommer, något som ska finnas tillgängligt hemma så jag frågade om de dricker tee. Det gjorde de inte men hon lovade att köpa hem lite "english breakfast"(jag valde sorten vi mest dricker här hemma) innan jag anländer nästa fredag. Ja, jag är nog en sort av temissbrukare, med en liten klick honung i förstås men det vågar jag inte be om. Hehe. Plus att ingenting kan slå den svenska honungen. Nåja.
Fredag nästa vecka möter de upp mig på parkeringen där bussen ska stanna och släppa av oss au pairer. Jag längtar så fruktansvärt mycket nu! Men kommer vara så nervös!


Annars har jag spenderat dagen med världens bästa Jessica inne i Jönköping. Vi satt över två timmar på en restaurang, åt god grekisk buffé, flummade loss, improviserade sittandes till bakgrunsmusiken, var allmänt galna och skämde ut oss. Sedan gick vi en sväng på stan och jag köpte äntligen ett TSA-lås och ett rött, litet smidigt paraply. YES! Äntligen fixat! Sedan avslutade vi dagen i Jkpg med mys och varsin caffe latte på Wayne´s coffe i ca tre timmar. Alltid mys med dig gumman! <3  
/ n


TSA-låset jag köpte på Accent för 189 kr.
Upptäckte att det redan fanns inbyggt på många resväskor redan. Hade vart smidigt. Men palla köpa en helt ny väska för typ 1000 när jag redan har en som funkat så bra även innan. ;)


Kommentarer
Postat av: sigrid

Oh, vad spännande att det är din tur snart! Helt sjukt vad tiden går fort, kändes som vi matchades för typ en månad sedan!

2010-08-10 @ 20:06:21
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0