The First Day of Fall.

Min andra arbetsdag har passerat. Min vardmamma ar ivag pa ett stalle och ater dinner med ungarna med en annan familj, kommer nog hem vilken sekund som helst och da ar det dags for mig att fa i mig lite mat som min vardamma lovade att ta med hem. Annars sa har det gatt superbra idag om man jamfor med gardagen. Gardagen som var min "forsta dag" pa jobbet var hemsk. Okej, sa hemskt var det val inte. Men barnen var stokiga, de ville inte lyssna, de brakade och var ganska jobbiga. Jag i stort sett stottade ner i sangen senare pa kvallen. Idag har de varit sa gulliga i jamforelse med igar. Visst fightades de ibland men det loste jag ganska bra. Var nog lite mer redo idag efter att ha snackat med mina vardforaldrar igarkvall. Idag lekte vi doktor (det gjorde vi igar ocksa sa de verkar tycka om det), parlade, var ute pa promenad med hundarna, lekte ute m.m Det har regnat eller varit standigt mulet har i tre dagar nu och pa baksidan av huset ligger det vissna lov som fallt ner fran traden. Sa nar vi gungade idag upprepade barnen flera ganger "the first day of fall", sa gulligt. Jag hoppas dock inte pa att det stammer, lite mer sommar kan man val fa innan det borjar ga mot kalllare tider? Barnen hade ocksa en playdate med tva andra tjejer hemma hos oss idag, tjejerna showade for mig och W. Paminner mig om mig sjalv som liten. hehe.. Jag langtar till jag kan kora bilen har och kan ta med barnen pa lite sma aventyr utanfor hemmet, som ett litet besok pa biblioteket eller parken.

Ikvall ska jag till Starbucks och traffa en massa andra au pairer fran omradet. Antar att jag blir den enda svensken, men who cares liksom?

Take Care Sweden!
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0