Packing list

Nu är packningen SNART färdig, lite kvar tills imorgon bara och här kommer min packningslista med reservation för ändringar. ;)


Handbagage

- Pass, visum, Ds2019 form, flybiljetten (Mkt, mkt VIKTIGT!)
- Körkort samt internationellt körkort
- Dollar med plånbok. (sprid ut de på minst två olika ställen.)
- Adapter
- Mobil med laddare
- Kamera med laddare och usb sladd
- Erika försäkringskort
- Ipod med laddare
- Au pair handbook och Prepare for your year
- Almenacka
- Bok
- Dagbok, pennor
- Solglasögon
- Bankdosa med sladd, kort och viktiga papper
- Litet lexikon
- Smycken
- Underkläder, strumpor och några enkla plagg. (i nödfall om bagage försvinner)
- Pyjamas
- Bindor
- Rosa pärmen (med alla mina au pair papper, bilder m.m)
- Tandborste
- Regnjackan
- Paraply


Bagage

- Presenter till värdfamiljen
- usb
- Fotografier

- Schampo, balsam, dusch creme
- Body lotion
- Smink
- Sminkborttagningsmedel
- Rakapparat/rakhyvel
- Borste och kam
- Spännen och snoddar
- Hårvårdsprodukter (t.ex värmeskyddsmedel)
- Hårspray, dust it.
- Bindor
- Ipren och annan medhövlig medicin och salvor
- Nagelklippare, nagelfil och annat sådant smått.
- Tandkräm
- Tandtråd

- Tjocktröjor (2 st)
- Jeans (tvåpar), leggins (1 par tunna, 1 par med tjockare tyg), shorts. (2 st)
- Mjukisbyxor (1 st)
- Underkläder och strumpor
- Klänning
- Höstkappan
- Träningskläder
- Bikini
- Skor: Gladiatorskor, löparskor. (ha på mig mina vita adidas)

- Recept och pysselidéer(nedskrivet)
- Plattång
- Issas brev
- Bamsen (min personliga lilla rosa, söta och mjuka sovkamrat ;D)
- Svarta converseväskan att packa toalettartiklar, plattång och sådant som ska med till skolan i. ( Då kan jag bara lyfte ut väskan ur bagaget sedan innan jag lännar in det)


Okej, och sedan vill jag fråga er läsare om råd, eftersom jag har funderat på det här ett tag. Vad tycker ni, ska jag gå till Ica imorgon och köpa måttsatser och ta med för att det ska bli enklare när jag bakar efter mina svenska recept ? ;)

/ n








Kommentarer
Postat av: Louise

Jag köpte en måttsats, vet inte om jag tar med den, för det kan hända att dom har en redan, eftersom min familj är halvgrek. Men ta med en!!

2010-08-15 @ 00:56:02
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh nu åker du snart, inte alls många timmar kvar nu ju! Ett mail från mig är påväg bara så du vet :)



Jag tog med det även fast min familj var halvsvensk. Det väger nästan ingenting och tar ingen plats så det tycker jag är en bra idé :)

2010-08-15 @ 16:24:48
URL: http://emmabjorklund.blogg.se/
Postat av: hanna

vad köpte du till din familj :)?

Lycka till!

2010-08-17 @ 17:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0